جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهوری در راس هیاتی برای تبریک پیروزی مورالس رئیس جمهوری بولیوی در همه پرسی اخیر در این کشور وارد لاپاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسالاتینا، ثمره هاشمی در جریان این سفر علاوه بر تبریک پیروزی انتخاباتی مورالس، چند توافقنامه همکاری با بولیوی امضا خواهد کرد.
مورالس در همه پرسی روز یکشنبه گذشته موفق شد بیش از 63درصد آرای مردم کشورش را برای تداوم دوره ریاست جمهوری بدست آورد.[سابقه خبر

ثمره هاشمی هنگام ورود به لاپاز در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: "من به اینجا آمده‌ام تا بگویم دو دولت ایران و بولیوی در کنار یکدیگر هستند و ما در غم و شادی و پیروزیهای مردم بولیوی شریکیم."

وی افزود که آقای احمدی نژاد، وی را برای "ابراز دوستی و برادری" ایران با دولت و مردم بولیوی به این کشور فرستاده است.

ثمره هاشمی تاکید کرد:"ملت‌های ایران و بولیوی نمی خواهند تحت سلطه دیگر کشورها وابسته باشند و از قدرت‌هایی چون امریکا فرمان ببرند. به همین دلیل، ما در یک جبهه مشترک و در کنار هم هستیم."

بنا بر این گزارش، مشاور ارشد رییس جمهوری اسلامی ایران قرار است در مدت حضور در لاپاز با مورالس رییس جمهوری و دیگر مقام‌های بلندپایه این کشور امریکای جنوبی دیدار کند.

پیش از این، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در سپتامبر 2007 به عنوان نخستین رییس جمهوری اسلامی ایران از بولیوی دیدن کرده بود.[سابقه خبر]

 این سفر به دعوت مورالس انجام شد و در جریان آن، سران دو کشور برای برقراری روابط دیپلماتیک میان تهران – لاپاز و اجرای یک طرح توسعه همکاری‌های مشترک به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون دلار به توافق رسیدند.

کد خبر 60649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز