دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری بولیوی اعلام کرد که در همه پرسی که به منظور تائید و یا عدم تائید ادامه زمامداری‌اش برگزارشده بود، به پروزی رسیده است.

به گزارش الجزیره، با شمارش 80 درصد آرای همه پرسی روز یکشنبه 10 اوت مشخص شد که اوو مورالس بیش از 60 درصد حمایت مردمی را کسب کرده است.

شبکه تلویزیونی محلی ATB اعلام کرد: اوو مورالس 60.7 درصد از آرا را به دست آورده است. شبکه تلویزیونی اونیتل نیز اعلام کرد که رئیس جمهور بولیوی 60.1 درصد آرا را از آن خود کرده است.

مورالس برای تائید ادامه زمامداری خود فقط به 46.3 درصد آرا نیاز داشت.

دو نتیجه اعلام شده از سوی تلویزیون‌های بولیوی حکایت از آن دارد که مورالس آرای بیشتری را نسبت به آرای انتخابات ریاست جمهوری در این همه پرسی به خود اختصاص داده است. در حالی که مورالس در انتخابات ریاست جمهوری توانسته بود 53.7 درصد آراری مردمی را از آن خود کند، در همه پرسی روز یکشنبه توانست بیش از 60 درصد آرا را به خود اختصاص دهد واین به معنای آن خواهد بود که وی خواهد توانست با قدرت بیشتری انقلاب ملی خود را به پیش ببرد.

اظهارات مورالس پس از پیروزی

مورالس در سخنانی پس از اعلام نتایج اولیه همه پرسی روز یکشنبه به مخالفان خود پیشنهاد مذاکره داد و اعلام کرد که به سیاست خود مبنی بر ملی کردن اقتصاد بولیوی ادامه خواهد داد.

مورالس افزود: برای به دست آوردن مجدد منابع طبیعی خویش و شرکت‌های دولتی در قالب طرح‌های ملی کردن اقتصاد اینجا هستیم.

مورالس بر این نکته تاکید کرد:به استانداران مخالفی که در رفراندوم اخیر مجددا در مقام خود ابقا شدند، احترام خواهد گذاشت.

کد خبر 60337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز