همشهری‌آنلاین: رییس‌جمهور بولیوی‌ دیدار دکتر احمدی نژاد را از این کشور یک‌ دیدار تاریخی‌ خواند

به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از کاراکاس‌، اوو مورالس در مصاحبه‌ با شبکه‌ تلویزیونی‌ تله‌ سور اعلام‌ کرد؛ مقامات ایران و بولیوی در این‌ دیدار چند سند همکاری‌ امضا خواهند کرد.

مورالس دیدار احمدی‌ نژاد را از بولیوی‌ بسیار با اهمیت‌ دانست و گفت: دولت‌ بولیوی قصد دارد با ادامه‌ همکاری‌ های‌ سیاسی،‌ اقتصادی‌، صنعتی‌ و انرژی‌ با ایران، به‌ سمت‌ توسعه‌ گام بردارد.

داوید چوکه‌ اوانکا، وزیر امور خارجه‌ بولیوی‌ نیز با اعلام‌ اینکه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در بخش‌ صنعت، گاز و پتروشیمی‌ تجربیات‌ زیادی‌ دارد، گفت: با برقراری‌ رابطه‌ با جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ مقدار زیادی‌ از سرمایه‌های‌ بولیوی‌ در جهت‌ تکمیل‌ طرح‌ های‌ گاز نفت‌ و پتروشیمی‌ به‌ کار خواهد رفت‌‌.

رییس‌ جمهوری کشورمان‌ و هیات‌ همراه‌ امروز ساعت‌ ‌4‌ بامداد به‌ وقت‌ محلی‌ با استقبال‌ ایوو مورالس‌ رییس‌ جمهوری بولیوی‌ وارد لاپاز پایتخت‌ این‌ کشور شد‌.
 
در همرن حال به گزارش واحد مرکزی خبر از بوینوس آیرس،‌ الکس‌ کونتررا، سخنگوی رئیس جمهور بولیوی در مصاحبه‌ با تلویزیون‌ دولتی‌ این‌ کشور اعلام‌ کرد : این‌ قراردادهای ایران و بولیوی طیف‌ گسترده‌ ای‌ از همکاریهای‌ دوجانبه‌ را در زمینه های انرژی‌ و هیدروکربن شامل می‌شود، هر چند کشور بولیوی‌ با داشتن‌ ذخائر عظیم‌ هیدروکربور و معادن‌ غنی‌ و امکانات‌ عالی‌ کشاورزی‌ از کشورهای‌ ثروتمند منطقه‌ امریکای‌ لاتین‌ محسوب‌ می‌شود اما تنها اقلیت‌ کوچکی‌ از جمعیت‌ این‌ کشور از این‌ منافع بهرمند شده‌ و در مقابل اکثریت‌ مردم‌ بولیوی‌ در فقر بسر می‌‌برند

کد خبر 32583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز