مجموع نظرات: ۱۰
یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
۰ نفر

متخصصان تغذیه معتقدند دو ماده نمک و شکر یا قند برای بدن حکم سم را دارد و از زیاده‌روی در مصرف آن باید پرهیز کرد. در ادامه به راهکارهای پاک‌سازی قند بدن اشاره می‌کنیم.

قند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از بیتوته، متخصصان تغذیه در انگلیس بیان می‌کنند دو ماده سفید خوراکی نمک و شکر یا قند برای بدن حکم سم را پیدا می‌کند و از زیاده‌روی در مصرف آن باید پرهیز کرد. در ادامه به راهکارهای پاک‌سازی قند بدن اشاره می‌کنیم. 

مواد قندی مصرف نکنید

قند اضافه را از رژیم غذایی حذف کنید. با این کار اشتهای شما به مصرف خوراکی‌های شیرین کم می‌شود و به تدریج هورمون‌های بدن برای هضم و جذب مواد غذایی به تعادل می‌رسد.

آب‌میوه طبیعی بنوشید

از نوشیدن آب‌میوه‌ها به خصوص انواع صنعتی بپرهیزید. مصرف آب میوه طبیعی منعی ندارد. به هیچ‌وجه نوشابه یا نوشیدنی‌ ورزشی مصرف نکنید.

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی

انرژی مورد نیازتان را در طول روز با مصرف مقدار مناسب  پروتئین به خصوص در نوبت صبحانه تامین کنید.

مصرف کربوهیدرات مناسب

انواعی از کربوهیدرات‌ها هستند که شما  هر چقدر هم که میل دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید مانند سبزیجات. اما حواس‌تان باشد که از سبزیجات نشاسته‌ای استفاده نکنید.

از وقت خواب خود کم نکنید

خواب اندک شما را ترغیب می‌کند سیستم بدن خود را با قندها و کربوهیدرات‌ها سرپا نگاه دارید. خواب کم باعث می‌شود هورمون‌های گرسنگی‌ افزایش و از طرف دیگر هورمون‌های سرکوب‌کننده اشتها کاهش یابد.

کد خبر 605697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha