مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از افزایش ۱۵ درصدی غرق شدگان در رودخانه‌ها و کاناهای آبیاری گیلان خبر داد و خواستار ایمن سازی کانال‌های آبیاری شد.

غرق شدگی

مهدی قربانی ثمین، با اشاره به اینکه طی ۲ ماهه گذشته ۱۳ نفر در محیط های آبی استان غرق شدند به همشهری آنلاین گفت: ۷ نفر در رودخانه‌های استان، ۲ نفر در دریای خزر، ۲ نفر در استخر کشاورزی و یک نفر در حوض خانه غرق شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد بیشتر بوده است. آمار تعداد غرق شدگان امسال استان در دریا ۴۸ درصد و در رودخانه‌ها ۳۶ درصد بیشتر بوده است.

در همین رابطه «وحید خرمی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به همشهری آنلاین گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه و حدود ۳ هزار کیلومتر انهار و کانال‌های آبیاری در گیلان وجود دارد که به دلیل گستردگی عظیم شبکه آبیاری در استان و درهم تنیدگی و نزدیکی این کانال‌ها با اراضی کشاورزی امکان حصاربندی آنها وجود ندارد.

خرمی در ادامه با اشاره به دزدی علایم و تابلوهای هشدار در کنار کانالهای آب و تاسیسات درجه یک و دو آب منطقه‌ای اضافه کرد: کانال‌های آبیاری جایگاه شنا نیستند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان بهترین شیوه برای کاهش آمارغرق شدگان در رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری را فرهنگ سازی به مردم بیان کرد و افزود: گیلان محیط‌های آبی و طرح‌های سالم سازی مشخصی برای شنا دارد.

وی ضمن هشدار درباره افزایش جریان آب رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری در نوبت بندی آب زراعی، از شهروندان درخواست کرد از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه‌ها و آب بندان‌های این استان خودداری کنند.

کد خبر 604878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha