مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانال‌ها و مجاری انتقال آب شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی هشدار داد.

شنا ممنوع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن سعادت‌فر دوشنبه ۱۲ خرداد افزود: با فرارسیدن فصل گرما شنا در رودخانه‌های دز و کرخه و کانال‌های آبیاری منطقه افزایش می‌یابد که به‌دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی شناگران و شنا در نقاط ممنوعه، حوادث تلخی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد: علاوه بر خطرات همیشگی شنا در کانال‌های آبیاری، رعایت نکردن فاصله اجتماعی در شنا کردن دسته‌جمعی می‌تواند خطرساز باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان غرق شدن افراد در آب رودخانه و کانال‌های آبیاری را یکی از چالش‌های تامین و توزیع آب کشاورزی عنوان و بیان کرد: مخزن سدهای تنظیمی دز و کرخه ظرفیت محدودی دارند لذا بازو بستن‌های مکرر برای کشف پیکر غریق به خصوص در فصل نیاز آبی محصولات کشاورزی، به محصولات مزارع منطقه آسیب می‌زند.

وی اظهار کرد: برخی افراد تصور می‌کنند کانال آبیاری می‌تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانال‌ها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.

به گفته سعادت‌فر شیب بدنه کانال‌ها خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و خطر غرق شدن را افزایش می‌دهد از طرفی به‌دلیل سرعت زیاد آب در برخی کانال‌ها و وجود رسوبات بستر کانال، در صورت بروز مشکل برای شناگر، امکان خروج از کانال به راحتی میسر نیست و نجات فرد غریق به سختی انجام می‌شود.

وی از همه خانواده‌ها و مسافران خواست در نقاط عمیق و خطرناک رودخانه شنا نکنند و برای شنا کردن به هیچ وجه از محدوده تاسیسات سد تنظیمی دز، سد تنظیمی کرخه و کانال‌های آبیاری استفاده نکنند.

کد خبر 516992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha