یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی درباره فواید مصرف توت‌فرنگی به بیان توضیحاتی پرداخت.

توت‌فرنگی

به گزارش همشهری‌آنلاین، شهاب اولیایی، رژیم‌شناس و متخصص تغذیه، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توت‌فرنگی به دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است به عنوان یک عامل ضد پیری و ضد التهابی شناخته شده است. در واقع این میوه به دلیل ویژگی خاص می‌تواند از بیماری‌هایی مانند سرطان، ناراحتی‌های قلبی‌عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری کند.

او افزود: با توجه به این موضوع که توت فرنگی منبع بسیار مهمی از پتاسیم است؛ برای افرادی که دچار فشار خون هستند یک انتخاب بسیار مناسب خواهد بود. مصرف توت فرنگی می‌تواند به تنظیم و کاهش فشار خون کمک کند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که یکی از عوارض احتمالی بیماری کرونا پس از بهبودی، تشکیل لخته خون است که توت فرنگی به عنوان یک میوه حاوی آنتی اکسیدان؛ نقش موثری در کاهش لختگی خون دارد.

اولیایی گفت: ویتامین c موجود در توت فرنگی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. طبق تحقیقات اخیر مشخص شده که توت فرنگی حاوی ماده‌ای خاص به نام فیستین است که خاصیت ضدسرطانی دارد. در واقع فیستین رادیکال‌های آزادی را که طی فرایندهای مختلف در بدن تولید می‌شوند، خنثی می‌کند. این ماده موثر همچنین به رشد و تقویت بافت عصبی بدن کمک می‌کند که در نتیجه از اختلال پیش رونده در حافظه و یادگیری جلوگیری می‌شود؛ بنابراین مصرف ۲ یا چند توت فرنگی در هفته کمک می‌کند تا از زوال حافظه به خصوص در زنان مسن پیشگیری شود. از دیگر خواص توت فرنگی می‌توان به کاهش کلسترول بد خون اشاره کرد.

مصرف توت‌فرنگی برای کدام افراد توصیه نمی‌شود؟

اولیایی در ادامه بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که مصرف توت فرنگی برای برخی افراد مطلوب نیست. به عنوان مثال مصرف توت فرنگی برای افراد دارای آلرژی یا زمینه‌های آن توصیه نمی‌شود؛ چرا که می‌تواند حساسیت این افراد را تحریک کند.

او تصریح کرد: همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی هستند و برای آن‌ها داروهایی تجویز شده که باعث افزایش سطح پتاسیم خون می‌شود؛ مصرف میوه و خوراکی‌هایی که پتاسیم زیاد دارند توصیه نمی‌شود.

کد خبر 601682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 36
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    74 3
    با اطلاعاتی که در مورد خواص مواد غذایی و میوجات و خشکبار و سبزیجات میدهید پس یه فکری به حال مردم کم درآمد هم بکنین بخدا اینها هم انسانن بدن اونها هم نیاز به اینها داره خیلی راحت از این مسائل نگذرید اونها هم حق دارن از این برکات خالق بخورند و لذت ببرن .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    94 7
    خوبه خیلی ارزون که پیشنهادم میکنید
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    83 8
    خوردن توت فرنگی به چه کسانی توصیه نمیشود؟ به فقرا، به کارگران و کارمندان، به بازنشستگان، به هر کسی که نداره کیلویی 40 تومن بده توت فرنگی بگیره
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    توت فرنگی خیلی خوشمزه هست و به راحتی میتونید توی گلدون یا تو باغچه پرورش بدید و محصول ارگانیک بخورید
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      51 11
      شیره را خورد و گفت شیرین است!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    52 9
    توت فرنگی دیگه یه میوه لوکس شده کسی زورش نمیرسه بخره
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    62 10
    برای افزایش طول ماندگاری توت فرنگی میتونید اون رو با آب و سرکه به نسبت پنج به یک بشورید و بعد خشک کنید و بذارید تو یخچال
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      16 8
      خداکنه این روش جواب بده من همیشه مشکل دارم با نگهداری توت فرنگی و یا باید یه روزه بخوریم یا کپک میزنه میریزیم دور
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    55 11
    شما توت فرنگی برای ما بخرید من انسان نیستم اگه نخورم و به بدنم فواید نرسونم
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    64 3
    ویتامین سی توتفرنگی از نوع مرغوب و ماندگار است و آنتی اکسیدان آن مانع سرطان میشود
  • مردم عزیز AE ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    37 6
    نه اقا گرونه ازخواص میوهای ارزون تبلیغ کنید
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    79 6
    این جور میوها برای مسولین ما خوب هست چون هم پولشو دارند بخرندو بخورند و هم عمرشون زیاد بشه بیشتر به ما حکومت کنند و ما را به سعادت برسانند!!!!!!!!!!!