سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

رییس‌جمهور بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مجدد در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ دوم دفاع از وزیران پیشنهادی، از شمس‌الدین حسینی، علی کردان و حمید بهبهانی، نامزدهای تصدی وزاتخانه‌های اقتصاد، کشور و راه دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح‌شده از سوی موافقان و مخالفان وزیران پیشنهادی گفت: بحث‌های خوبی هم در صحبت‌های مخالفان و هم موافقان مطرح شد و فضای امروز مجلس نشانه‌ی زنده بودن، شادابی و متعهد بودن آن است، ما خدای متعال را به خاطر داشتن چنین مجلسی سپاسگزاریم.

احمدی‌نژاد هم‌چنین اظهار کرد: از رایی که به بعضی از عزیزان دادید، خدا را شکر می‌کنم و بر رای خود بیش از گذشته مطمئن شدم، اما می‌خواهم خدمت شما و دنیا اعلام کنم این دولت و این مجلس پای همه‌ی اصول انقلاب از گزینش کوچک‌ترین همکار تا تصمیم‌های کلان ملی برای برنامه‌ریزی‌ها ایستاده‌اند و به فضل خدا تا آخر می‌ایستند.

وی افزود: این دولت به لطف خدا با هدایت‌های رهبری عزیز و حمایت نماینده‌ها روز به روز مصمم‌تر و پایبندتر به اصول خواهد بود و در پی‌گیری اصول و آرمان‌ها با برادر، فرزند و دوست 30-40 ساله‌ی خود هم رودربایستی ندارد. این همان چیزی است که دولت از نمایندگان ملت هم مطالبه می‌کند. خدا نیاورد روزی را که اسیر و گرفتار مناسبات غیرآرمانی و غیراصولی در تصمیم‌گیری‌ها برای پیشبرد امور کشور باشیم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: من در انتخاب همکارانم با علم، آگاهی، ضوابط و توجه به نیازهای کشور و پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب تصمیم گرفتم و حجت قاطع دارم که آرمان‌گرایی و ایستادگی بر اصول، روح حرکت مجاهدت‌های خادمان ملت است.

وی تاکید کرد: دولت در کنار شما تا آخر بر همه‌ی اصول خواهد ایستاد؛ این را می‌بینید.

رییس‌جمهور ادامه داد: سنگین‌ترین هجمه‌ها چه در عرصه‌ی جهانی و چه در عرصه‌ی داخلی قریب به سه سال علیه دولت وجود داشته است، اما خدا را سپاسگزاریم که با حمایت مجموعه‌ی نیروهای دلسوز و وفادار دولت هم‌چنان پای آرمان‌ها ایستاده‌ایم و به فضل خدا تا آخر کنار شما می‌ایستیم.

وی تاکید کرد: سه عزیزی که معرفی شده‌اند سه فرد مومن و وفادار به انقلاب با سابقه‌ی طولانی خدمت هستند. کجای آقای بهبهانی با وزرای طاغوت مشابهت دارد؟ من 30 سال است که ایشان را می‌شناسم. فداکاری‌هایی برای انقلاب کرده که خیلی‌ها حاضر نیستند انجام دهند. ایشان تکیه‌گاه نیروهای انقلاب در دانشگاه بوده و هرجا انقلاب ماموریت داده ایستاده و کار کرده است. آیا در زندگی‌اش دست‌اندازی به بیت‌المال بوده است؟ کم‌کاری بوده است؟ من در حضور شما شهادت می‌دهم که در این 30 سال نه تنها اینها را ندیدم، که عکسش را دیدم؛ خانواده‌ای پاک و زندگی سالم و شفاف.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: جناب حسینی هم برآمده از انقلاب و رویش انقلاب است که با این علم، تسلط و تعهد به اصول و جهت‌گیری‌های انقلاب معرفی شده، یا جناب کردان که 30 سال در خدمت انقلاب و در تمام مدت در مسوولیت‌های مهم و بعضا حساس بوده است. زندگی، خانواده، مواضع و کارکرد او هم مشخص است؛ البته معنای این حرف‌ها این نیست که لزوما انتخاب من بهترین انتخاب است. ما باید مسیری را طی کنیم تا به چند نفر برسیم. این‌طور نیست که انبار هزار نفره داشته باشیم بلکه با کلی دقت، پی‌گیری، مشورت و بالاخره توجه به مصالح کشور و الزامات کار به یکی دو نفر می‌رسیم. باید هماهنگی‌های زیادی کنیم که این‌ها ضروریات و لوازم تصمیم‌گیری است که کمک می‌کند تصمیمی دقیق‌تر و پخته‌تر گرفته شود.

رییس‌جمهور اضافه کرد: البته ممکن است برادرانی باشند آرمانی، اصولی و حزب‌اللهی که اگر جای من باشند و بخواهند انتخاب کنند کس دیگری را برگزینند، اشکالی ندارد، بالاخره نباید همه در تصمیم‌گیری‌ها عین هم عمل کنیم؛ مهم جهت است. یک روز از زندگی کردان را کسی بگوید که در جبهه‌ی مخالفان ایستاده و یک روز را بگوید که سینه به سینه‌ی منحرفان نایستاده است. گرچه ما نباید به اینها قانع باشیم و باید همه‌ی وجودمان را فدای انقلاب کنیم و بسوزیم، اما یک نفر، دیگر باید چه‌کار کند؟

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: من از دوستان فراوانی سوال کردم، نقل کردند و یکی از دوستان به من گفت بعضی از عزیزان نمی‌دانم از کدام منبع گفته‌اند که وقتی با آقا مطرح شده، احمدی‌نژاد اصرار کرده است تا بالاخره آقا فرموده‌اند من مخالفتی ندارم. اصلا رابطه‌ی ما با رهبری این‌طوری است؟ آیا رابطه‌ی این دولت با رهبر این‌طور تنظیم شده است؟ اصلا برای ایشان دو دقیقه هم طول نکشید. من گفتم این سیر طی شده و استنتاجی کردیم و به ایشان رسیده‌ایم.

وی افزود: گفتند برادر عزیز و بسیار خوب ما آقای صمصامی و برادر بسیار خوبمان آقای سید مهدی، لب مرزی هستند و ممکن است رای لازم را کسب نکنند. خود آقای سیدمهدی به من گفتند که ما هم ارزیابی کرده‌ایم، لب مرزی است و شما این خطر را نکن و روی فرد دیگری بررسی کن. وقتی خدمت آقا رفتیم، عرض من یک دقیقه هم نشد. من سیر را گفتم و ایشان پرسیدند چقدر آقای کردان را می‌شناسید و من هم توضیح دادم و ایشان گفتند بسیار خوب، بروید و تلاش کنید که ایشان رای بیاورد.

رییس‌جمهور با انتقاد از بحث‌های مطرح شده اظهار کرد: ما که نباید بیاییم و این‌جا حرفی را از بالاترین جایگاه نظام نقل کنیم که همه‌ی پیکره‌ی این نظام و ملت متصل به آن‌جاست.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: برادری آمد و گفت احمدی‌نژاد خودش موافق نیست و مخالف است و به همین خاطر فلان برادر و فلان برادر مخالفت می‌کنند. شما من را می‌شناسید و می‌دانید که اهل این سیاسی‌کاری‌ها نیستم، البته من امروز خیلی خوشحال شدم و خدا را شکر کردم که جناب آقای دکتر لاریجانی چند بار گفتند با این کاغذهایی که منتشر می‌شود برخورد خواهم کرد. ان‌شاءالله برخورد کنند و منشأ آن هم مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: چه‌طور است که یک نفر 30 سال تمام مسوولیت داشته و حالا می‌خواهد برود سر مسوولیت دیگری که همه‌ی اینها نوکری ملت و نوکری نظام است و هیچ‌کدام از اینها هیچ شأنی در دنیا و آخرت برای کسی نمی‌آورد، مگر این‌که قلب سلیم و تقوایی باشد و ایمانی در دل‌ها باشد. ان‌شاءالله این روش در کشور منسوخ شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: در مجلس هفتم برادری که الان وزیر است و آن موقع نماینده بود و همیشه مسوول بود با دوستان در مجلس صحبت کردیم و گفتیم چند نفر از برادران هستند و به نظر من اینها برای این وزارتخانه‌ها شایستگی دارند. مشورت کردیم و رسیدیم به یکی از برادرانی که الان در دولت است. به یکباره دیدیم کاغذهایی منتشر شد و اتهاماتی زده شد که آدم می‌گوید خدایا اینها چیست؟ چه‌طور کسی می‌تواند تصمیم بگیرد اینها را روی کاغذ بنویسد و بعد بدون اسم منتشر کند. آن هم در مورد کسی که تمام عمر خود را در انقلاب بوده و در استان خودش به نیروی پرچمدار حزب‌اللهی مشهور است.

احمدی‌نژاد در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تصمیم هیات رییسه‌ی مجلس و پی‌گیری‌های محسنی اژه‌ای (وزیر اطلاعات) هم در مجلس، هم در دولت و هم در کل کشور این روش‌ها منسوخ شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی معرفی شده و 20، 30 یا 15 سال سابقه کار دارد، عملکرد او را بپرسیم، اگر خوب بود انتخاب کنیم و اگر نبود کنار بگذاریم. نباید این بحث‌ها منشأ دعوا بشود. نظام ما این‌طوری است و دولت هم نگاهش این است. ما معرفی و تلاش خود را می‌کنیم و به رای نمایندگان ملت هم حداکثر احترام را گذاشته و خواهیم گذاشت؛ چرا که ما از هم جدا نیستیم و می‌خواهیم به اتفاق تصمیم بگیریم؛ این یک تصمیم مشترک است.

رییس‌جمهور افزود: ما بررسی‌های اولیه را انجام می‌دهیم و معرفی می‌کنیم، شما هم رای اعتماد می‌دهید و ما هم تشکر می‌کنیم. اگر هم به کسی رای اعتماد ندادید باز هم تشکر می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان گفت: من از خدا می‌خواهم نیاورد آن روزی را که احمدی‌نژاد به دنبال گماردن وزرای زمان شاه باشد؛ البته خدا خودش می‌داند که من مطلقا هیچ چیزی را به دل نمی‌گیرم، ولی آیا امروز انقلاب ما به سمت طاغوت دارد حرکت می‌کند یا این‌که امروز ملت ایران پرچمدار همه‌ی اصول و آرمان‌ها در جهان است؟ فضای کشور الان با 5 سال پیش یا 10، 15 سال پیش چه‌قدر تفاوت کرده است؟ آیا شما کوتاه آمده‌اید از اصول خود یا بنده کوتاه آمده‌ام؟ من می‌گویم نه شما کوتاه آمده‌اید، نه بنده.

وی با بیان این ‌که «ممکن است کسی نسبت به کارهای من انتقاد داشته باشد و من دست او را هم می‌بوسم»، تصریح کرد: خواهش من این است که این مساله را به وزرا تسری ندهند. ممکن است یک برادری نسبت به سیاست‌های فرهنگی دولت انتقاد داشته باشد. ما مخلص او هم هستیم و به حرف‌هایش گوش می‌دهیم و ملاحظه می‌کنیم ولی این ارتباطی به وزیر راه و اقتصاد ندارد. اینها باید بروند راه را درست کنند، راه آهن را درست کنند و کشور را درست کنند.

رییس‌جمهور در پایان با تشکر از نمایندگان مجلس اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهم این فضای همدلی، برادری و آرمان‌خواهی را در بین ما و در کشور ما ان‌شاءالله پایدار کند و پیروزی‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر نصیب ملت ایران بگرداند.

احمدی‌نژاد در ابتدای سخنانش نیز با تشکر از نمایندگان مجلس گفت: بگذارید مطلب مزاحی بگویم. به دوستان گفتم فکر می‌کردیم فقط دولت صحرای کربلاست، نمایندگان مجلس هم که از صبح آمدند کار سختی دارند. پنج ساعت پیوسته گفته‌اند و شنیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند و این کار سختی است. خدا به همه‌ی شما توفیق دهد.

کد خبر 59895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز