شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

مهدی آیینی: جوان افغان وقتی متوجه شد هموطنش درآمد بیشتری از او دارد تصمیم به انتقام‌جویی خونینی گرفت که به اخراج وی و هموطنانش از ایران منجر شد.

 مدتی قبل یک کارگر جوان افغان به نام جمعه، به دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و مدعی شد یکی از هموطنانش وی را با چاقو مجروح کرده است.

مرد جوان به قاضی گلی پور- بازپرس شعبه 8 دادسرا- گفت: مدتی قبل به ایران آمدم و به هر زحمتی که بود کاری در یک مجتمع ساختمانی درغرب تهران پیدا کردم، از آنجا که با تمام توانم کار می‌کردم، در این مدت توانستم پول خوبی برای خانواده‌ام در هرات بفرستم اما این مسئله باعث شد یکی ازهموطنانم به نام نظیر به من حسادت کند و تصمیم به انتقام‌جویی از من بگیرد. او افزود :هموطنم ظهر امروز بعد از اینکه مرا با چاقو مجروح کرد متواری شد.
با ادعای کارگر افغان و اظهارات شاهدان حادثه، بازپرس پرونده دستور بازداشت جوان مهاجم را صادر کرد و به این ترتیب با انجام عملیات پلیسی، نظیر به دام افتاد.

جوان افغان هنگامی که مقابل بازپرس گلی پور قرار گرفت، بلافاصله لب به اعتراف گشود و گفت: چند ماه قبل به همراه جمعه و چند نفر دیگر از دوستانم به صورت غیرقانونی  از هرات به تهران آمدیم تا برای خانواده‌هایمان در افغانستان پول بفرستیم، اما برخلاف جمعه که از همان ابتدا کار مناسبی پیدا کرده و پول خوبی برای خانواده‌اش می‌فرستاد، من نتوانستم کار خوبی برای خودم دست و پا کنم و همین مسئله باعث شد تا تصمیم به انتقام‌جویی از وی بگیرم.

وی درباره انگیزه‌اش از انتقام‌جویی ادامه داد: دوستم هر ماه برای خانواده‌اش پول خوبی می‌فرستاد و خانواده او هم که در هرات همسایه ما هستند، همیشه از خوبی‌های او و پولی که می‌فرستاد برای پدر و مادرم تعریف می‌کردند و این تعریف‌های آنها باعث می‌شد خانواده‌ام مرا بی‌عرضه و دست و پاچلفتی بدانند و به همین خاطر تصمیم به انتقام از او گرفتم.

بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و علاوه بر این دستور بازداشت شاهد و شاکی پرونده را نیز به‌دلیل ورود غیرقانونی به کشور صادر کرد.بازپرس گلی پور با بیان این خبر گفت: هموطنان باید از به‌کارگیری اتباع بیگانه‌ای که فاقد مجوز اقامت هستند خودداری کنند زیرا این کار جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیری قانونی است.

کد خبر 59576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز