تهدید ساخت‌وسازهای غیرمجاز

تهديد ساخت و ساز ها

ساخت‌وسازهای غیرمجاز و خارج از اصول شهرسازی سبب ناپایداری سازه‌ها و تهدید ایمنی و سلامت شهروندان می‌شود. در این زمینه هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای رفع تخلفات، ضروری و برخورد قانونی با تخلفات ساختمانی، دفاع از حقوق عمومی است. توسعه فضاهای غیرمجاز، تاب‌آوری شهری و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد و سبب دهن کجی به قانون، کاهش سرانه‌ها و اختلال در آرامش بصری در شهر می‌شود و کسانی که با بی‌توجهی به این کار می‌پردازند با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها باید متوجه شوند که برای حفظ منافع عمومی با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

برای صیانت از حریم با اجرای طرح جامع حریم و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب آنها، شناسایی نقاط مستعد برای توسعه فضای سبز و سرمایه‌گذاری متناسب با طرح جامع حریم، شناسایی همه املاک در محدوه حریم و تکمیل اطلاعات لازم درخصوص تعداد پلاک‌های خلاف، املاک دارای رأی تخریب و بدون رأی، هماهنگی با نهادها در دستور کار شهرداران نواحی حریم قرار داده شده تا املاک متخلف آماده تخریب را اعلام کنند و اقدامات لازم برای جمع‌آوری آنها را به انجام برسانند. خوشبختانه در زمینه برخورد با تخلفات و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شمال شهر، فرمانداری شمیرانات و دادسرای ناحیه یک تهران تعامل خوب و ارزنده‌ای با شهرداری در موضوعات مختلف داشته‌اند.

در روزهای پایانی سال گذشته با توجه به حضور بیشتر افراد سودجو و فرصت‌طلب برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ارتفاعات حریم منطقه تلاش شد با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، کنترل همه جانبه وبا حضور نیروهای حریم بان، نواحی و... در حریم شمال تهران، نظارت بیش از پیش اجرا شود و هرگونه عملیات غیرمجاز توسط افراد سودجو، رصد و از آن جلوگیری شد. وظیفه سازمانی و در عین حال انسانی همه مسئولان است که با همکاری و همسویی با یکدیگر به اعمال قانون و اجرای آراء ماده صد در شهر کمک کنند تا به یاری خداوند در سال ۱۴۰۰، شهر را بیش از پیش به امنیت، زیبایی و آرامش بصری نزدیک کنیم.  

کد خبر 593520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha