همشهری آنلاین: تعداد قربانیان انفجارهای روز شنبه پنجم مرداد در احمدآباد هند، 29 کشته و 88 زخمی اعلام شد.

به گزارش آسوشیتدپرس مسئولیت این انفجارها را که یک روز پس از انفجارهای بنگلور اتفاق افتاده است گروهی موسوم به مجاهدین هند برعهده گرفته است. این گروه جزئیاتی از این انفجارها را از طریق ای‌میل به برخی از شبکه‌های خبری ارسال کرده است. در ای‌میلی که این گروه ارسال کرده اشاره‌ای به انفجار‌های روز جمعه در بنگلور نشده است و مشخص نیست که آیا بین انفجارهای بنگلور و احمدآباد ارتباطی وجود دارد.

6 انفجار احمدآباد هند را لرزاند

انفجارهای شنبه در احمدآباد نزدیک یک بازار شلوغ به قوع پیوسته است. احمدآباد یکی از شهرهای قدیمی و پرجمعیت هند است که در سال 2002 صحنه درگیری خونین هندوها و مسلمانان هند بوده است. صدها نفر در این درگیری‌ها جان خود را از دست دادند.

آماده‌باش سراسری
سی‌ان‌ان با اشاره به انفجارهای دو روز گذشته در هند نوشته است تمامی مناطق شهری در هند در آماده‌باش کامل به سر می‌برند. این شبکه خبری به نقل از فرماندار ایالت گجرات که احمدآباد در آن قرار دارد نوشته است: من از مردم گجرات درخواست می‌کنم که خونسرد باشند و اجازه ندهند این تروریست‌ها در تزریق ترس به مردم موفق باشند.

علاوه بر این مقام ارشد ایالتی، مقامات ارشد دولتی در هند هم از مردم خواسته‌اند خونسردی خود را حفظ کنند. بی‌بی‌سی گزارش داده است پراتیبها پاتیل رئیس جمهور هند از مردم خواسته است در این زمان آزمایش ثابت‌قدم باشند و با صلح و هماهنگی رفتار کنند.
مانموهان سینگ نخست وزیر هند هم این انفجارها را محکوم کرده و از مردم خواسته است خونسرد باشند.

کد خبر 59150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز