شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: با اعلام اسامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، کنکور امسال، وارد مرحله سرنوشت‌سازی‌ می‌شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش در این باره به همشهری گفت: نتایج اولیه داوطلبان کنکور ۸۷ اعم از مجاز و غیرمجاز، از روز یکشنبه ۷ مرداد در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.

ابراهیم خدایی افزود: دفترچه‌های انتخاب رشته برای هر گروه آزمایشی روی این پایگاه در دسترس است. همچنین این دفترچه‌ها از ۸ مرداد در مراکز پست شهرستان‌های کوچک و در باجه‌های اصلی سایر شهرستان‌ها نیز توزیع می‌شود.

به گفته وی، داوطلبان با توجه به اینکه در کدام گروه آزمایشی و زیر گروه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت دفترچه انتخاب رشته مربوطه و انتخاب کد رشته محل‌ها اقدام کنند.

داوطلبان باید با مطالعه دفترچه راهنمای مربوط و شرایط و ضوابط ۱۰۰ کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

در کنکور امسال حدود ۸۰۰ هزار نفر از یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۹۷۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته می‌شوند که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر پذیرش خواهند شد.

خدایی همچنین از امکان انتخاب رشته مجازی داوطلبان مجاز از ۸ تا ۱۰ مرداد خبر داد و  تصریح کرد: این انتخاب رشته الزامی نیست و با انتخاب رشته اصلی متفاوت است.

داوطلبان برای قبولی در کنکور باید نسبت به انتخاب رشته اصلی از ۱۱ تا ۱۵ مرداد اقدام کنند.معاون، سازمان سنجش ادامه داد: البته برای ورود به سامانه راهنمای انتخاب رشته به‌صورت مجازی و تحت وب باید کدرهگیری و شماره داوطلبی درج شود.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته

معاون سازمان سنجش در ادامه به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور توصیه کرد که قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی را به‌طور کامل مطالعه کنند.

خدایی اظهار داشت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از هر کاری رشته‌های مورد علاقه خود را به‌ترتیب علاقه مرتب کنند و سپس در فرم پیش‌ نویس مندرج در دستورالعمل انتخاب رشته نوشته و پس از اطمینان، نسبت به ورود کد رشته‌های انتخابی خود در پایگاه سازمان سنجش اقدام کنند.

داوطلبان باید کلیه مراحل انتخاب رشته را مرحله به مرحله و با دقت و به‌صورت کامل طی کنند و به تذکرات و خطاهایی که ارائه می‌شود، توجه کرده  و آنها را رفع کنند.

به گفته وی، درصورتی که اطلاعات داوطلبی به‌صورت کامل وارد شده باشد، سامانه یک رسید ۱۵ کاراکتری(کد رهگیری) به‌عنوان رسید دریافت انتخاب رشته ارائه می‌‌دهد.

این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

خدایی تصریح کرد: داوطلب تنها یک بار اجازه انتخاب رشته دارد ودرصورت انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ کاراکتری، به هیچ عنوان اجازه تصحیح یا انتخاب رشته مجدد را ندارد.

وی به داوطلبان توصیه کرد پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات، حتما از فهرست کد رشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید ۱۵ کاراکتری و شماره پرینت درج شده است، یک نسخه پرینت تهیه کرده و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند.

اولویت انتخاب رشته

خدایی  گفت: اولویت کد رشته‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی صرفاً تقدم و ترتیب علاقه داوطلب را به ادامه تحصیل در هر یک از رشته محل‌های انتخابی تعیین می‌کند و تاثیر دیگری در پذیرفته شدن ندارد.

همچنین، درصورتی که ۲ داوطلب دارای نمره کل مساوی باشند و تعداد ظرفیت باقیمانده در آن رشته نیز یک نفر باشد، هر ۲ نفر به‌عنوان پذیرفته شده آن رشته تلقی می‌شوند و در چنین شرایطی یک نفر اضافه بر ظرفیت مربوط به دانشگاه ذی‌ربط معرفی خواهد شد.

انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه داوطلبان می‌توانند حداکثر تا ۱۰۰ انتخاب داشته باشند، تصریح کرد: داوطلبان باید کد رشته‌های مورد علاقه خود را به‌ترتیب علاقه‌مندی در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه کنکور ۸۷ باید توجه کنند که حتی با انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۸۸ را نخواهند داشت.

کد خبر 59105

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز