دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: کنکور سال ۸۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با رقابت یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۶۷ داوطلب، در یک مرحله طی روزهای ۶ تا ۸ تیر ماه به‌طور همزمان در ۲۸۶ شهرستان و بخش کشور و ۱۸ حوزه خارج از کشور برگزار خواهد شد.

در کنکور امسال با احتساب داوطلبان متقاضی شرکت در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی، یک میلیون و ۵۱۵ هزار کارت صادر شده است که توزیع‌ آن از دیروز آغاز شده و امروز نیز انجام می‌شود.

به گفته معاون سازمان سنجش آموزش کشور، نمرات سوابق تحصیلی، در کنکور امسال ۱۵ درصد تاثیر دارد و نمرات سوابق تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

دکتر ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور، در گفت‌وگو با همشهری، آخرین توصیه‌ها و نحوه برگزاری کنکور امسال را تشریح کرده است.

  • بخش‌هایی از کتاب‌های درسی از سوی آموزش و پرورش حذف شده است. آیا از این بخش‌ها سؤالی در کنکور می‌آید؟

از بخش‌هایی که وزارت آموزش و پرورش در قالب حذفیات اعلام کرده، در کنکور امسال سؤالی طراحی نشده است و سؤالات از کتاب‌های دبیرستان نظام جدید سالی‌واحدی طراحی شده است.

  • کنکور امسال یک مرحله‌ای است؟

بله، بر این اساس داوطلبان باید در یک جلسه به سؤالات عمومی و اختصاصی که به‌صورت تستی 4 گزینه‌ای است، پاسخ دهند. آزمون گروه‌های آزمایشی 5 گانه در روزهای پنجشنبه 6 تیر، جمعه 7 تیر و شنبه 8 تیرماه به‌طور همزمان در حوزه‌های داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود. 

در حوزه‌های آزمون، صبح‌ها ساعت 7 و عصرها ساعت 30/14 بسته خواهد شد. به داوطلبان توصیه می‌شود یک ساعت قبل از بسته‌شدن درها در حوزه‌های مربوطه حضور داشته باشند.

  • امسال هر پاسخ اشتباه چند نمره منفی دارد؟

هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی دارد که برای داوطلب منظور خواهدشد. به همین دلیل به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانند، پاسخ‌ ندهند، زیرا به سؤالات بدون جواب نمره منفی  تعلق نمی‌گیرد. 

همچنین اگر داوطلبی برای یک سؤال 2 پاسخ در پاسخنامه ارائه کند، جواب سؤال مربوطه غلط محسوب شده و در ازای آن نمره منفی به داوطلب تعلق می‌گیرد.

  • همراه داشتن چه وسایلی در آزمون مجاز است؟

داوطلبان مجازند کارت ورود به جلسه، شناسنامه، مداد سیاه نرم پررنگ، پاک‌کن، تراش و سنجاق همراه داشته باشند.

همراه داشتن وسایل اضافی مانند کیف، کتاب، جزوه، ‌ماشین حساب، موبایل، پیجر، تخلف محسوب می‌شود و طبق قانون تخلفات آزمون‌های سراسری، با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

  • در مورد پرکردن پاسخنامه چه توصیه‌ای دارید؟

در آزمون امسال به هر داوطلب گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی در ازای سؤالات عمومی و اختصاصی 2 پاسخنامه و به هر داوطلب گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی تنها یک پاسخنامه ارائه می‌شود.

کلیه سؤالات عمومی برای گروه‌های آزمایشی مختلف در یک دفترچه درج شده است. داوطلبان باید پاسخ سؤالات عمومی، از شماره یک تا 100 را در پاسخنامه مربوطه درج کنند.

برای سؤالات اختصاصی به داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی، پاسخنامه‌ای جداگانه داده می‌شود.  داوطلبان محل پاسخ صحیح را فقط با مداد سیاه به‌صورت یکنواخت پر کنند. 

همچنین لازم است داوطلب مغایرت احتمالی شماره داوطلبی پاسخنامه با شماره صندلی را به مسئول حوزه اعلام کند.

کد خبر 55891

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز