شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور آخرین جزئیات کنکور سراسری را اعلام کرد.

کنکور سراسری سال 1387دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با شرکت بیش از یک میلیون و 350 هزار داوطلب طی روزهای ششم الی هشتم تیر ماه به ‌طور همزمان در سراسر کشور  برگزار می‌شود.

در همین حال سازمان سنجش امسال از جایگزینی حوزه‌های با کیفیت با حوزه‌های قدیمی و نامناسب و آموزش مجریان و نمایندگان سازمان سنجش در حوزه‌های امتحانی خبر داده است.

دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: سازمان سنجش از امسال بحث ارتقای کیفیت حوزه‌های برگزاری آزمونهای سراسری را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده تا دستورالعملی در این باره تهیه شود.

وی افزود: بر اساس این طرح حوزه‌های با کیفیت و استاندارد با همکاری استانداریها، آموزش و پرورش و سایر ارگانهای مربوطه شناسایی و وارد چرخه برگزاری آزمون می‌شوند.

وی با اشاره به طرح سازمان سنجش برای تجدیدنظر در بحث عوامل، مجریان و نمایندگان تام‌الاختیار سازمان سنجش در برگزاری کنکور، تصریح کرد: بحث آموزش مجریان و برگزاری جلسات توجیهی برای آنان در دستور کار سازمان سنجش قرار دارد.

دکتر خدایی ادامه داد: همچنین امسال نیز مانند سالهای گذشته چینش سوالات کنکور متفاوت خواهد بود به نحوی که سوالات دو داوطلب کنکور که در جلسه آزمون در کنار هم نشسته‌اند متفاوت خواهد بود.

به گفته وی، اجرای این طرح طی سالهای گذشته تاثیر چشمگیری در کاهش میزان تخلفات و تقلب در حوزه‌های کنکور داشته است.

نحوه اعمال سوابق تحصیلی

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با بیان اینکه در آزمون سراسری سال جاری سوابق تحصیلی به شکل تاثیر ریزنمرات تا 15 درصد در نمره کل کنکور داوطلبان تاثیر خواهد داشت، اظهار کرد: ریز نمرات داوطلبان بر اساس شماره دانش‌آموزی داوطلب از آموزش و پرورش اخذ شده و در نمره‌کل آزمون سراسری آنها اعمال خواهد شد.

دکتر خدایی نیز با اشاره به نحوه تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان در آزمون سراسری سال 87، اظهار کرد: برای کنکور 87 نیز سوابق تحصیلی تا 15 درصد در نمره کل آزمون داوطلبان اعمال می‌شود، البته تاثیر سوابق تحصیلی برای امسال با تغییراتی روبرو بوده است، به عبارت دیگر در آزمون امسال برای سه دسته از داوطلبان، سوابق تحصیلی احتساب می‌شود که این داوطلبان شامل افرادی می‌شوند که در سالهای 84، 85 و 86 به صورت نهایی و سراسری دیپلم اخذ کرده‌اند.

معاون سازمان سنجش افزود: در آزمون سراسری سال 87 به جای معدل، نمرات دروس مشخص شده به عنوان سوابق تحصیلی داوطلبان اعمال می‌شود، در این راستا براساس نوع دیپلم داوطلب یعنی دیپلم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی نمرات حدود 10 درس به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب لحاظ می‌شود.

به گفته وی، بر این اساس نمرات داوطلبان از آموزش و پرورش اخذ شده و بر اساس ضرایب مشخص شده برای هر درس، مراحل تراز کردن و نمره کل سازی طی شده و نمره نهایی داوطلب تا 15 درصد در نمره کل کنکور لحاظ می‌شود.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به اعلام نتایج نهایی کنکور در شهریور ماه اظهار کرد: امسال از طریق آزمون سراسری سال 87 بین 550 تا 600 هزار نفر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته می‌شوند.

کد خبر 52117

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز