دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: احکام 230 داوطلب مشکوک به تقلب آزمون کارشناسی ارشد سال 87 تا پایان خرداد ماه صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر ابراهیم خدایی با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری جلسات مصاحبه این افراد تا پایان این هفته در کمیته تخصصی آیین‌نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری مصوب هیات دولت مستقر در سازمان سنجش ادامه دارد.

وی با بیان این که پس از پایان جلسات مصاحبه، پرونده این افراد در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونهای سراسری بررسی می‌شود، گفت: احکام و رای صادره از سوی این هیات بدوی تا پایان خرداد به داوطلبان مربوطه ابلاغ می‌شود و این ابلاغ در ابتدا به صورت تلفنی و پس از آن به صورت کتبی به اطلاع افراد مربوطه می‌رسد.

وی با اشاره به وضعیت این افراد پس از صدور احکام، اظهار کرد: به داوطلبانی که بر اساس حکم هیات بدوی، تبرئه می‌شوند فرصت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد داده خواهد شد.

وی افزود: همچنین با آن دسته از افرادی که بر اساس حکم هیات بدوی متخلف شناخته شوند بر اساس قانون تخلفات برخورد خواهد شد.

به گفته وی، براساس ماده 11 قانون تخلفات، از آن دسته افرادی که پس از بررسی علمی سوابق تحصیلی آنها با نمرات اکتسابی در آزمون کارشناسی ارشد همخوانی ندارد آزمون مجددی گرفته می‌شود تا وضعیت آنها مشخص شود.

دکتر خدایی در خاتمه با بیان اینکه براساس نوع تخلف با افراد برخورد می‌شود، گفت: جریمه‌های نقدی و محرومیت یک تا 10 سال برای شرکت در آزمون‌های سراسری برخی از این برخوردها خواهد بود.

کد خبر 54366

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز