همشهری‌آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور در مردادماه و انتشار سوالات و کلید اولیه سوالات کنکور بلافاصله پس از برگزاری هر آزمون بر روی سایت سازمان سنجش خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کنکور از روز پنجشنبه با آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی - فنی و هنر آغاز شد، اظهار کرد: در گروه آزمایشی ریاضی 317 هزار و 905 نفر و در آزمون گروه هنر 66 هزار و 533 نفر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه صبح روز جمعه نیز 458 هزار و 842 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت با هم می‌پردازند، گفت: امروز جمعه در نوبت بعدازظهر نیز داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی با 146 هزار و 653 داوطلب در کنکور 87 شرکت خواهند کرد.

معاون سازمان سنجش اظهار کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز صبح روز شنبه با شرکت 516 هزار و 618 داوطلب برگزار می‌شود.

دکتر توکلی در خاتمه با بیان اینکه سوالات و کلید اولیه سوالات پس از برگزاری هر آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، گفت: نتایج اولیه کنکور مردادماه اعلام می‌شود که طی آن بیش از 800 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته می‌شوند.


وزیر علوم : بیش از یک میلیون و400هزار نفر امسال در دانشگاهها پذیرفته می‌شوند

وزیر علوم نیز در حاشیه بازدید از یک حوزه برگزاری کنکور، در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ظرفیت آموزش عالی در سال تحصیلی جدید گفت: بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر امسال در مجموعه نظام آموزش عالی کشور اعم اعم از دانشگاههای دولتی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، آزاد، غیرانتفاعی و مراکز و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پذیرفته می‌شوند

وی افزود: در سال جاری، 600 هزار نفر از طریق آزمون سراسری در دانشگاهها پذیرش می شوند که این ظرفیتها شامل دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی، آموزشکده‌ها و دانشگاههای زیرمجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت است.

دکتر زاهدی با تاکید بر سلامت کنکور و امنیت سوالات، اظهار کرد: تایید و تاکید می‌کنم که امنیت قرنطینه‌ها و مسیر حمل سوالات به خوبی حفظ شده و کنترل حوزه‌ها به شدت در حال انجام است و علاوه بر وزارت علوم، وزارت اطلاعات نیز بر امنیت کنکور نظارت دارد.

وزیر علوم در خاتمه با بیان اینکه بسته‌های سوالات به صورت چند لایه پلمپ شده است که آخرین لایه در جلسه آزمون باز می‌شود تاکید کرد: امکان ندارد سوالی قبل از جلسه امتحان از بسته‌ها خارج شود

کد خبر 56198

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز