آلمان روز دوشنبه پس از توصیه سازمان ملی ناظر دارویی‌اش برای بررسی گزارش‌ها درباره موارد لخته شدن خون پس از تجویز واکسن کرونای آکسفورد/آسترازنکا استفاده از آن را معلق کرد و فرانسه و ایتالیا نیز اقدام مشابهی انجام دادند.

Astrazeneca

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین وزارت بهداشت آلمان با اشاره به توصیه «انستیتو پل ارلیش که سازمان ناظر بر واکسن‌ها در این کشور است، گفت: «پس از گزارش‌های جدید درباره لخته شدن خون در وریدهای مغزی در رابطه با واکسیناسیون در آلمان و اروپا انستیتو پل ارلیش بررسی بیشتر در این باره را ضروری می‌داند...سازمان دارویی اروپا (EMA) تصمیم خواهد گرفت آیا این یافته بر تایید این واکسن تاثیری خواهد گذاشت یا نه و این تاثیر چه خواهد بود.

علائم هشداردهنده وجود لخته خون در بدن

فرانسه و ایتالیا نیز روز دوشنبه تعلیق تجویز واکسن آسترازنکا را تا زمان انتشار ارزیابی سازمان دارویی اروپا درباره آن اعلام کردند.

قبلا چند کشور اروپایی دیگر  از جمله ایرلند، دانمارک و نروژ نیز در واکنش به گزارش‌های عوارض مربوط به بروز لخته شدن خون در رگ‌ها در برخی از دریافت‌کنندگان واکسن کرونای آسترازنکا شامل «آمبولی ریوی»، لخته شدن خون در وریدهای عمقی و کاهش تعداد پلاکت‌های خون استفاده از این واکسن را متوقف کرده بودند

ایرلند به جمع کشورهای معلق‌کننده واکسن کرونای آسترازنکا پیوست

سه نفر پس از زدن واکسن آسترازنکا در نروژ دچار «علائم غیرمعمول» شدند

کد خبر 590859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha