مقام‌های بهداشتی دانمارک روند تزریق واکسن کرونای آسترازنکا را به دلیل نگرانی از افزایش تعداد موارد لخته شدن خون در دریافت‌کنندگان واکسن متوقف کردند.

واکسن آسترازنکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پس از آنکه یک نفر از دریافت‌کنندگان واکسن آسترازنکا در دانمارک جان خود را از دست داد و آمار دچار شدن به لختگی خون بالا رفت، مقام‌های بهداشتی دانمارک تصمیم گرفتند موقتا تزریق این واکسن را متوقف کنند. هر چند گفته می‌شود رابطه مستقیم بین تزریق واکسن و لخته شدن خون پیدا نشده است.

موسسه ملی بهداشت دانمارک اعلام کرده است از ایمن و موثر بودن واکسن آسترازنکا اطمینان دارد اما دست‌کم برای دو هفته تزریق این واکسن را به حال تعلیق درمی‌آورد. سورن بروستروم، مدیر موسسه گفت: ما در میانه بزرگ‌ترین طرح واکسیناسیون تاریخ دانمارک هستیم و باید از همه واکسن‌های موجود در بازار استفاده کنیم، بنابراین سخت است از یک واکسن چشم بپوشیم.

تا امروز بیش از ۱۴۲ هزار نفر در دانمارک واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند. پیش‌تر اتریش، لتونی، لوکزامبورگ، استونی و لیتوانی هم از توقف تزریق این واکسن خبر داده بودند. آسترازنکا واکسن تاییدشده در اتحادیه اروپا و دیگر کشورهاست.

کد خبر 590095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha