رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسنی را در دستور کار داریم که کاربرد آن برای افراد مبتلا به بیماری کرونا و واکسینه شدن آن‌ها برای تقویت سیستم ایمنی است.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا بیان کرد: قراردادی برای تولید واکسن کووید١٩ داریم که حاصل آن دو واکسن مجزاست، واکسنی که در هفته دوم یا سوم فروردین وارد کارآزمایی بالینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این آیتم‌های بالینی بیش از ٢٠ هزار نفر وارد مطالعه می‌شوند و سعی داریم تا اواخر اردیبهشت کار واکسن را تمام کنیم و همزمان کار انستیتو پاستور شروع می‌شود.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران همراه با این واکسن، واکسنی دیگری را هم در دستور کار داریم و کاربرد آن برای افرادی است که مبتلا به بیماری شده اند و واکسینه شدن آن‌ها برای تقویت سیستم ایمنی است.

بیگلری اضافه کرد: در واکسن نوع دوم، تزریق فقط یک بار خواهد بود که با سه ماه فاصله وارد چرخه کار می‌شود و در کارآزمایی‌های بالینی عملکرد آن معلوم خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا این واکسن‌ها با موتاسیون ویروس‌ها کارایی لازم را همچنان خواهند داشت یا خیر، اظهار کرد: این واکسن‌ها باید از حیث موتاسیون تست شوند و حتی ممکن است نیاز به بازطراحی داشته باشیم.

بیگلری از تولید واکسنی خبر داد که کاملا تولید انستیتو پاستور است و گفت: آزمون حیوانی آن تمام شده است وبه راحتی قابل بازطراحی است تا به هر موتاسیونی پاسخ دهد و تمام روند کار کاملا بومی است.

کد خبر 590505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha