جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه ۸۰ درصد جمعیت ایران تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت رفاه و تامین اجتماعی، عبدالرضا مصری در دور دوم سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد و در جلسه شورای هماهنگی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در این استان افزود: این اقدام از سال گذشته آغاز شده و راه برای تمام افرادی که توانایی انجام این کار را دارند باز است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با یاری مجلس شورای اسلامی و دولت بتوانیم در این زمینه به افرادی که نیازمند کمک هستند یاری رسانیم.

مصری از افزایش ۲۵ درصدی مستمری افراد تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در این استان خبر داد و افزود: این افزایش مستمری از سوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی ابلاغ شده است.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد: هفته گذشته نیز سهام عدالت این افراد (مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) به دو برابر، معادل مبلغ یک میلیون تومان برای هر نفر رسید. یعنی یک خانواده ۵ نفری ۵ میلیون تومان سهام دریافت می‌کنند که این رقم نیز تاکنون به هفت و نیم میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش ۷۸ درصدی سهام عدالت

مصری گفت: سال گذشته سهام عدالت در بورس حدود ۷۸ درصد رشد داشته است.

به این ترتیب رقم سهام عدالت فردی که یک میلیون تومان سهام داشت به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. ضمن آنکه قرار است سود سهام این افراد حداکثر تا شهریور امسال به حساب آنان واریز شود.

ایجاد پایگاه جامع اطلاعات ایرانیان

وزیر رفاه و تامین اجتماعی به ایجاد پایگاه جامع اطلاعات ایرانیان اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیارد رکورد اطلاعات بیمه‌ای در این بانک ثبت و ضبط شده که پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی ماست. با راه‌اندازی این پایگاه جامع دیگر خدمات ما براساس حدس و گمان نبوده و برپایه اطلاعات واقعی انجام می‌گیرد.

بیمه تمام مردم ایران

مصری ادامه داد: برای اولین بار پس از ۳۰ سال اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر اینکه همه مردم ایران بیمه خدمات درمانی شوند محقق شده است.

وی یادآور شد: پس از ۱۳ سال یک بیمه پایه یکسان برای همه سازمان‌های بیمه‌گر تعریف و ابلاغ شده است.

قبلاً هر سازمان بیمه‌گر برخی از تعهدات را تقبل می‌کرد که برای نخستین بار با کمک تمام سازمان‌های بیمه‌گر، وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفاه و تامین اجتماعی و... پس از ۱۵۰۰ ساعت کار کارشناسی این بیمه انجام شد و فروردین امسال تمام سازمان‌های بیمه‌گر یک جور خدمات را در بالاترین سطح به مردم ارائه می‌کنند.

اورژانس اجتماعی

وزیر رفاه، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی را یکی دیگر از فعالیت‌های ارزشمند در حوزه سازمان بهزیستی دانست و با اشاره به بیمه رانندگان و خادمان مساجد، خاطرنشان ساخت: متأسفانه بیمه کارگران ساختمانی که با کمک دولت و از محل عوارض انجام می‌شد در مجلس مسکوت مانده است و اگر این امر انجام شود، یک و نیم میلیون نفر که با احتساب خانواده آنان به ۶ میلیون نفر می‌رسد، می‌توانند از خدمات بازنشستگی، درمان، ازکارافتادگی، فوت و... بهره‌مند شوند. امیدواریم در مجلس هشتم هرچه زودتراین مشکل رفع شود.

کد خبر 58993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز