گروه اجتماعی: دولت حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تأمین و گسترش بیمه‌های اجتماعی در نظر خواهد گرفت.

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی، با اعلام این نکته گفت: درصورت تصویب این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

این ارقام که از سوی خبرگزاری مهر منتشر شده‌است حکایت از روش جدیدی در ساز و کار بیمه گروه‌های مختلف دارد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هم با انتشار خبر نهایی شدن آیین‌نامه بیمه افراد فاقد بیمه از سوی وزیر رفاه خبر از تصویب آیین‌نامه طرح در کارگروه رفاه و تامین اجتماعی ریاست‌جمهوری داده است.

براساس این اخبار هفته آینده فراخوانی برای بیمه اختیاری افراد فاقد بیمه از سوی وزارت رفاه منتشر می‌شود.

در همین حال، وزیر رفاه و تامین اجتماعی از اجرای طرح بیمه همگانی از هفته آینده پس از ۱۳ سال مطالعه و پیگیری خبر داد.

مصری گفت: طرح بیمه همگانی پس از ۱۳ سال مطالعه و پیگیری هم اکنون آماده ارائه شده است.

وزیر رفاه حق بیمه پرداختی هر فرد در این بیمه‌نامه را ۲ هزارو ۷۵۰ تومان اعلام کرد که نیمی از حق بیمه نامه مذکور است و نیمی دیگر از سوی دولت پرداخت می‌شود.

به گفته مصری تعداد کسانی که زیر پوشش هیچ‌نوع بیمه درمانی نیستند بین ۶ تا ۹ میلیون نفر است و با اجرای این طرح ۵۰ درصد حق بیمه را دولت و ۵۰ درصد دیگر را فرد بیمه شده پرداخت می‌کند.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی مدعی است که صددرصد هزینه درمانی عشایر و روستاییان کشور و ۲ سوم هزینه پرداخت تعرفه بیمه خدمات درمانی این قشر توسط دولت پرداخت می‌شود.

هنگامی که در روزهای اول اردیبهشت وزیر رفاه از در نظر گرفتن پوشش بیمه خدمات درمانی برای افراد فاقد بیمه خبر داد مدیر عامل سازمان خدمات درمانی از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مصری در حاشیه افتتاحیه بانک اطلاعات ایرانیان گفته بود: هفته آینده فراخوان بیمه درمانی سازمان خدمات درمانی برای تمامی گروه‌هایی که از هیچ‌نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند آغاز خواهد شد و در اجرای این طرح کسانی که مایل هستند، با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه از خدمات بیمه سازمان خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

اما این‌بار با گذشت یک‌ماه از مراسم فوق باز هم وزیر رفاه خبر از انتشار فراخوان در هفته آینده داده‌است.

وزیر رفاه پیش از این نیز درخصوص همپوشانی‌های بیمه‌ای موجود در کشور گفته‌بود: در اجرا و راه‌اندازی بانک اطلاعات ایرانیان برخی زیرساخت‌ها نیاز بود، چرا که نمی‌دانستیم در کشورمان که بیش از ۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دفترچه بیمه درمانی صادر شده است، چند نفر بیمه نشده وجود دارد و یا اینکه چه تعداد دارای ۲ و یا ۳ دفترچه بیمه درمانی هستند.

با تاخیر یک‌ماهه‌ای که در وعده وزیر رخ داده حال باید منتظر بود که آیا هفته آینده اجرای این طرح عملی خواهد شد یا نه؟

از سوی دیگر وقتی رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی یک ماه پیش گفته‌ که درخصوص اجرای این برنامه هیچ اطلاعی ندارد چگونه می‌توان انتظار داشت در این فرصت کوتاه بتواند نیاز اداری برای انجام کارهای بیمه ۶ تا ۹ میلیون نفر برطرف کند.

کد خبر 55420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز