همشهری آنلاین: جمعی از فرزندان شهدای جنگ سی و سه روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی از موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کردند.

به‌ گزارش روابط عمومی کانون، موزه تاریخ در میدان شهدای تهران صبح روز اول تیر میزبان 17 دختر و 9 پسر نوجوان لبنانی بود که از طرف مدارس المهدی وابسته به حزب‌الله لبنان به ایران آمده‌اند تا به زیارت اماکن مقدسه در شهرهای تهران، مشهد و قم بروند و با امکانات آموزشی ایران نیز آشنا شوند.

فرزندان شهدای مقاومت جانانه مردم لبنان در جنگ سی و سه روزه در مقابل رژیم متجاوز صهیونیست، با همراهی سه مربی خود از تونل‌های تاریخی منقش به تصاویر حک شده بر روی غارها و نقوش باستانی ایران کهن در این مرکز  گذشتند و در سالن اصلی آن و در فضایی شاد و همراه با بازی با نحوه شکل‌گیری کره زمین و سیر زندگی و تکامل انسان آشنا شدند و در عین حال از زبان مربیان کانون، بخشی از تاریخ ایران و تاریخ اسلام را نیز در این بازدید کوتاه فرا گرفتند.

تعداد مدارس المهدی در شهرهای مختلف لبنان 14 مدرسه و در شهر قم نیز یک مدرسه است.

به گفته سیدمحمدحسن فضل‌الله رییس دفتر مدیرکل مدارس المهدی و سرپرست این گروه، بچه‌های لبنانی قرار است طی اقامت یک هفته‌ای خود در ایران روز یک‌شنبه 6 مرداد نیز به تماشای نمایش‌های مرکز تئاتر کانون در پارک لاله تهران بنشینند و پس از آن نیز به زیارت امکان مقدسه در شهرهای تهران، مشهد و قم بروند.

این مسؤول لبنانی در عین حال بازدید از مرکز تاریخ کانون را برنامه‌ای مفید دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد چنین مرکزی برای بچه‌ها به نظر من ایده‌ای نوآورانه و خلاقانه است و این بازدید برای بچه‌های لبنانی بسیار مفید وآموزنده بود.

در این بازدید همچنین ناصر ضرابی ضمن خیرمقدم به بچه‌های لبنانی و تجلیل از پدران شهید آنها در باره فعالیت‌های کانون توضیح داد و گفت: مسؤولین مدارس المهدی مایل بودند که بچه‌های فرزندان شهدای این مدرسه از ایران بازدید کنند که این مسأله با تلاش مدرس تزکیه در تهران میسر شد و اکنون خوشحالیم که میزبان این بچه‌ها هستیم.

گفتنی است نوجوانان لبنانی صبح روز 6 مرداد از مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان در پارک لاله تهران دیدن خواهند کرد.

کد خبر 58875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز