همشهری آنلاین: کودکان بندرعباسی با نامه‌هایی که برای شهدای خردسال سانحه سقوط هواپیمای ایرانی توسط ناو آمریکایی نوشتند، قایق ساختند و آن را در آب‌های نیلگون خلیج فارس رها کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آیین بزرگداشت شهدای سانحه سقوط هواپیمای ایرانی امسال با حضور نزدیک به 60 هنرمند و سینماگر صاحب‌نام و سرشناس در محل وقوع حادثه و 66 کودک و نوجوان به یاد بچه‌های شهید این واقعه بر روی کشتی برگزار شد.

بچه‌های عضو مراکز کانون استان هرمزگان در این برنامه 66 کبوتر را با پلاک‌هایی بر روی پاهایشان که نام شهدای کودک و نوجوان این حادثه بر روی آن ثبت شده بود به آسمان رها کردند.

اجرای سرود جمهوری اسلامی، خواندن متن نامه‌های کودکان خطاب به شهدا و بیان نقطه نظرات هنرمندان سرشناس سینما و تلویزیون از بخش‌های دیگر این برنامه به شمار می‌رفت.

بر اساس این گزارش در این برنامه که با همکاری مشترک کانون، استانداری هرمزگان، شهرداری بندرعباس، معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان برپا شده بود هنرمندان صاحب نامی مانند پرویز پرستویی، علی نصیریان، سیروس الوند، حسن پورشیرازی، باران کوثری، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی و ... حضور داشتند.

همچنین محل سقوط این هواپیما در 12 تیر سال 1368 توسط ناو وینسنس آمریکا توسط بالگرد گل باران شد.

کودکان شرکت کننده در این آیین با نگارش نامه‌هایی به شهدای همسال خود خطاب به آنها گفته‌اند اگرچه 20 سال از آن تاریخ می‌گذرد ولی ما هرگز نام و یاد شهدای این حادثه را به فراموشی نمی‌سپریم و یاد آنان تا ابد در خلیج فارس باقی و جاودان خواهد ماند.

گفتنی است در این آیین اعلام شد که بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با انتشار فراخوانی از تمامی هنرمندان برای ساخت بنای یادمانی برای شهدای این واقعه تأسف‌بار دعوت کرده است.

تصاویر دیگری را اینجا مشاهده کنید.

کد خبر 56823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز