سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بچه‌های بندرعباسی 66 کبوتر را به یاد کودکان و نوجوانان شهید سانحه سقوط هواپیمای ایرباس ایران به دست ناوگان آمریکایی در آسمان خلیج نیلگون فارس پرواز می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کودکان با خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران در ساعت 30/10 روز 12 تیر، هم‌زمان با بیستمین سالگرد وقوع این سانحه اسفناک یاد 66 شهید کودک ونوجوان  و شهدای این واقعه را  در جزیره قشم گرامی می‌دارند.

این برنامه با همکاری کانون استان هرمزگان، معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هواپیمایی هما، کشتیرانی والفجر، استانداری هرمزگان، شهرداری بندرعباس و خانه سینما تدارک دیده شده است.

در این مراسم قرار است شماری از چهره‌های مطرح سینمای ایران به دعوت خانه سنیما مانند پرویز پرستویی، مازیار میری، مینو فرشچی، علی نصیریان، سیروس الوند، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی، پوران درخشنده، حسن پورشیرازی، همایون اسعدیان، فرشته طاهرپور، مسعود شاهسواری، محمدرضا شرف‌الدین، سعید پورصمیمی، کیانوش عیاری، فریال بهزاد، اکبر عالمی، احمد نجفی، حبیب احمدزاده، محمدرضا سرهنگی، مهدی همایونفر، بهمن قبادی و داریوش مهرجویی حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش پرویز پرستویی به عنوان سخنگوی خانه اصناف سینما در مصاحبه‌ای از برقراری ارتباطی مستقیم میان خانه سینما و یک گروه ضد جنگ در روز 13 تیر به مناسبت گرامی‌داشت یاد قربانیان این جنایت جنگی خبر داد و گفت: روز سیزدهم تیر ساعت 30/3 صبح ارتباط مستقیمی با گروه ضد جنگ در شهر ریچموند ایالت ویریجینیا خواهیم داشت. این گروه در زمان فوق مراسمی برای یادبود شهدای ایرباس در یک کلیسا برگزار می‌کند ما به طور همزمان بیانیه «خانه سینما» را در این زمینه قرائت می‌کنیم و آنها نیز بیانیه خودشان را می‌خوانند و این برنامه توسط شبکه پرس تی وی به طور مستقیم پخش خواهد شد.

در حادثه حمله موشکی ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی در روز 12 تیر 1367 ، 290 مسافر این هواپیما به شهادت رسیدند که 66 نفر از آنها کودکان و نوجوانان زیر 15 سال بودند.

کد خبر 56707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز