پدر و مادرها از همان دوران کودکی انجام کار خیر و دستگیری از نیازمندان را به فرزندانشان یاد می‌دهند تا این امر از کودکی در آنها نهادینه شود و منشأ خیر و برکت در زندگی‌شان.

نذر

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد:چراکه به توصیه بزرگان دین و ائمه صدقه رفع بلاست. با همین نگاه حوزه بسیج شهرداری منطقه۱۳ با راه‌اندازی پویش «نذر قربانی ماهانه» به دنبال کمک به کارگران نیازمند محدوده سیزدهمین تکه پایتخت برآمده است. سراغ «مهدی آجورلو» فرمانده حوزه بسیج شهرداری منطقه۱۳رفتیم تا برای ما از جزئیات این پویش بگوید.

  • تنگناهای اقتصادی و لزوم حمایت 
مهدی آجورلو/ فرمانده حوزه بسیج شهرداری منطقه۱۳

در روایات متعددی آمده است که صدقه دادن انسان را از مرگ بد حفظ می‌کند و از بلاهای مختلف محفوظ می‌دارد. از این‌رو پویش نذر قربانی ماهانه منطقه ۱۳ با هدف کمک به کارگران نیازمند آغاز شده است. فرمانده حوزه بسیج شهرداری منطقه۱۳با یادآوری این موضوع می‌گوید: «با توجه به شرایط اقتصادی فعلی جامعه و شیوع ویروس کرونا، پویش نذر قربانی ماهانه با هدف حمایت و کمک به کارگران زحمتکش خدمات شهری، فضای سبز و پاکبان خدوم منطقه راه‌اندازی شده است. این پویش فرصتی بزرگ در راستای‌ ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به‌عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت سخت اقتصادی بیش از پیش مورد تأکید قرار گرفته
 است.»
 آجورلو می‌افزاید: «اکنون ۳۷۷ کارگر خدمات شهری، فضای سبز و پاکبان در منطقه ۱۳داریم که در قالب این پویش به آنها کمک خواهدشد. ما این طرح را ابتدا با استفاده از ظرفیت و کمک‌های همکاران شهرداری منطقه شروع کرده‌ایم و امیدواریم خیّران و شهروندان نیز به ما در اجرای این پویش بپیوندند تا ضمن کمک به نیازمندان، به دفع بلا از افراد نیز منجر ‌شود.» او ادامه می‌دهد: «باتوجه به مبالغی که جمع‌آوری می‌شود، تعدادی گوسفند تهیه و بسته‌های قربانی را میان خانواده‌ها توزیع می‌کنیم. این میان متناسب با میزان مبالغ کمک‌ شده، تعداد تهیه گوسفند نیز متغیر خواهدبود. هرچه میزان کمک بیشتر باشد، به افراد و خانواده‌های بیشتری یاری می‌رسانیم.»

  • نحوه مشارکت در نذر قربانی

میزان مبالغ کمک‌ها به توانایی مالی مشارکت‌کنندگان بستگی دارد و افراد می‌توانند با هر میزان که تمایل داشته‌باشند در پویش نذر قربانی ماهانه مشارکت و همراهی کنند و سهمی در این کار خیر داشته باشند. فرمانده حوزه بسیج شهرداری منطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «خیرّان می‌توانند نذورات خود را تا پایان هفتم هر ماه به شماره حساب اعلام شده به نام گروه جهادی «شهیدان میرمحکم» واریز کنند تا ما بتوانیم گوسفند تهیه کنیم و گوشت آن را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم. بسته‌های قربانی نیز تا دهم هر ماه به نحو شایسته و در شأن افراد میان آنها توزیع خواهد شد.»

آجورلو می‌افزاید: «هر شهروند می‌تواند صدای ما باشد و برای‌ ترویج فرهنگ همیاری پوستر این پویش را با دیگران به اشتراک بگذارد.» او ادامه می‌دهد: «پس از انجام این نذر هم نحوه توزیع و گزارش عملکرد به‌صورت گزارش تصویری در شبکه‌های اجتماعی منطقه اطلاع‌رسانی خواهد شد تا خیّران از روند کار مطلع شوند.» او تأکید می‌کند: «علاقه‌مندان برای مشارکت در پویش نذر قربانی ماهانه می‌توانند وجوه خود را به شماره حساب ۶۲۷۳ ۸۱۷۰ ۱۰۰۶ ۸۱۷۳ واریز کنند. واحد بسیج شهرداری منطقه ۱۳ آمادگی میزبانی حضوری از خیّران را هم در این زمینه دارد و افراد درصورت تمایل می‌توانند به خیابان دماوند، کنارگذر بزرگراه امام علی(ع)، ساختمان ستادی شهرداری منطقه ۱۳، طبقه دوم مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۱۱۲۲۱ تماس بگیرند.»
 

کد خبر 586641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha