پساب و آب‌های خاکستری خارج‌شده از تصفیه‌خانه‌های استان اصفهان بصورت دوره‌ای و موردی بررسی شده و کیفیت آنها طبق شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی بوده است.

محیط زیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به کمبود آب در کشور بویژه استان، استفاده از آب‌های جایگزین و خاکستری و بازچرخانی آن بسیار ضروری است و باید با استفاده از فناوری‌های نوین و تجهیزات پیشرفته، زمینه بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آن در بخش‌های صنعت و فضای سبز را فراهم کنیم.  

حسین اکبری روز یکشنبه دهم آذرماه با اشاره به اینکه در برخی کشورها که مشکل آب ندارند، استفاده از پساب نیز مورد توجه جدی قرار دارد، اظهار داشت: چنانچه با مشکل کمبود آب نیز مواجه نبودیم، بازهم استفاده از پساب برای حفظ منابع آبی بسیار لازم بود زیرا توجه به این مهم زمینه‌ساز توسعه پایدار است.  

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان ادامه داد: در نمونه‌هایی که تاکنون از خرجی تصفیه خانه‌های اصفهان برای استفاده از صنعت و فضای سبز گرفته شده، موردی یافت نشده که مطابق جدول کیفی مشخص شده برای پساب نباشد و در این نمونه‌ها شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی رعایت شده است.  

هم‌اکنون تعدادی از صنایع استان اصفهان با اجرای طرح‌هایی به‌دنبال استفاده از پساب برای تامین آب مورد نیاز خود هستند و استفاده از پساب برای اجرای طرح‌های بیابان‌زُدایی و آبیاری درختان غیرمثمر در این استان مطرح است.  

  • پویش نذر طبیعت، گامی مثبت در راه حفظ محیط زیست

اکبری در باره پویش موسوم به "نذر طبیعت" که از چند سال پیش به‌منظور کمک به حفظ گونه‌های جانوری و حیات وحش انجام شده است نیز گفت: این پویش از طرف برخی علاقه‌مندان و سازمان‌های مردم‌نهاد ایجاد شد که اقدام مثبت و مبارکی در جهت هم‌افزایی برای حفاظت محیط زیست و حیات وحش است.  

وی اضافه کرد: در قالب این پویش، خیران و علاقه‌مندان به حفاظت محیط زیست برای تامین علوفه گونه‌های جانوری حیات وحش در مناطقی که با خشکسالی مواجهند، اقدام و برای تامین منابع آبی و تجهیز زیرساخت‌های آن از جمله ساخت آب انبار و نصب مخازن مربوطه به محیط زیست کمک می‌کنند.  

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل محیط زیست اصفهان یادآور شد: این پویش می‌تواند در همه زمینه‌های حفاظت، پژوهش، مدیریت و آموزش به محیط زیست کمک کند.  

نذر طبیعت عنوان پویشی است که از مرداد ۱۳۹۵ آغاز شد و طی آن دوستداران محیط زیست برای ساخت آبشخور و تأمین علوفه برای حیات‌وحش در مناطق درگیر خشکسالی، تاٌمین دارو و تجهیزات دامپزشکی و نیز درختکاری و بوته‌کاری در سراسر کشور کمک می‌کنند.  

استان اصفهان دارای ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده و ۱۱ منطقه شکار ممنوع است.  

کد خبر 466756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha