طرح فراگیر «کاشت نهال» در باغچه منازل شهروندان با عنوان «نهضت کاشت نهال سال ۹۹» مدتی است که آغاز شده است و شهروندان می‌توانند برای کاشت انواع نهال درختان مثمر در منازل خود با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

اشتغال

مدیر مرکز «تام» منطقه ۲۱، درباره اجرای این طرح به همشهری محله می‌گوید: «آغاز ثبت‌نام طرح از اول دی ماه آغاز شده است و تا اول اسفندماه ادامه دارد. کاشت نهال را نیز از ۱۵ دی ماه شروع کرده‌ایم و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت. این موضوع از طریق نصب بنر در نقاط مختلف منطقه اطلاع‌رسانی شده است. اکیپ کاشت نهال شامل یک دستگاه وانت و راننده، یک کارگر و یک کارشناس مرکز تام بر اساس اولویت‌های ثبت درخواست به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و ضمن کاشت نهال، آموزش‌های لازم و بروشورهای آموزشی را هم میان شهروندان توزیع می‌کنند. در مرحله آخر هم فرم رسید و میزان رضایتمندی از سوی شهروندان تکمیل می‌شود.»

«مهدیه حسین‌زاده»، درباره انواع نهال و تعداد نهال توزیع شده میان شهروندان نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «در این طرح، نهال درختان مثمر «گیلاس»، «به»، «زرد آلو» و «آلبالو» توزیع می‌شود و بر اساس نظر کارشناس حداکثر تا ۴ نهال در باغچه شهروندان کاشته می‌شود. با توجه به شیوع ویروس «کرونا»، امسال تاکنون میزان ثبت سفارش نهال نسبت به سال گذشته کمتر بوده است و تنها ۳۱ پیام ۱۳۷ دریافت کرده‌ایم و ۱۲۶ اصله نهال بین شهروندان توزیع شده است.»

جالب اینکه در میان انواع نهال مثمر، علاقه‌مندی شهروندان منطقه به گیلاس و سیب بیشتر است: «نهال گیلاس، نهال سیب، نهال زرد آلو، نهال به و نهال آلبالو به ترتیب محبو ترین نهال ها بین شهروندان بوده اند که در باغچه منازل شهروندان کاشته شده است.» شما هم اگر فضای کافی برای کاشت نهال در منزل خود را دارید، کافی است با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرید و ثبت سفارش دریافت نهال رایگان را انجام دهید تا در آستانه بهار، باغچه‌ای زیبا از شکوفه انواع درختان میوه داشته باشید.  

کد خبر 586212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha