ساراجعفرزاده‌ـ مونامحمدی‌ـ پریسانوری-خبرنگار: هفته درختکاری پیش رو است و در این هفته بیش از ۸۰ هزار اصله نهال میان شهروندان مناطق پهنه شرق توزیع می‌شود.

درخت كاري

مدیریت شهری هر سال در این ایام با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برای افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط‌زیست گام برمی‌دارد. امسال نیز مناطق از ۹ تا ۲۰ اسفند ماه برنامه‌های متعددی اجرا خواهند کرد و شما هم می‌توانید به راحتی نهال رایگان دریافت و سرانه و فضای سبز اطراف خود را افزایش دهید.  

  •  توزیع نهال در ۱۲بوستان 
  •  منطقه ۴

حدود ۱۰ هزار اصله نهال از سوی شهرداری منطقه ۴ کاشته خواهدشد. «رضا حاتمی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۴ دراین‌باره می‌گوید: «به مناسبت روز درختکاری حدود ۱۰ هزار اصله نهال با هدف ایجاد زیبایی منظر شهری و تلطیف هوا در معابر و جنگلکاری‌های منطقه کاشته خواهدشد و هر شهروند می‌تواند ۲ اصله نهال دریافت کند.» او درباره محل توزیع نهال‌ها نیز می‌افزاید: «۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۱۲ بوستان‌ منطقه ۴ توزیع خواهد شد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به بوستان‌های رسالت، مجیدیه، صدف، ارکیده، سمیه، گلبرگ، معین‌نژاد و... نهال رایگان دریافت کنند.»

  •  درخت رایگان بگیرید 
  •  منطقه ۸

شهرداری منطقه ۸ هم با توزیع نهال رایگان میزبان شهروندان خواهد بود. «سلامت جوادی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۸ درباره برنامه‌های ویژه درختکاری در این منطقه می‌گوید: «حدود ۲۶ هزار اصله نهال در باغچه‌ها، میدان‌ها و معابر منطقه کاشته خواهد شد.» او درباره پایگاه‌های در نظر گرفته شده برای دریافت نهال رایگان به شهروندان می‌گوید: «برای این کار ۳ بوستان فدک، یاسمن و تمدن در نظر گرفته شده تا شهروندان در نزدیک‌ترین محل به پایگاه‌های توزیع دسترسی داشته باشند.» جوادی درباره توزیع غیرحضوری نهال نیز در این منطقه می‌گوید: «این طرح از ۱۵ دی‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ماه با کاشت نهال در منازل شهروندان ادامه دارد.» 

  •  اهدای نهال مثمر و غیرمثمر 
  •  منطقه ۱۳

بوستان‌های منطقه۱۳ نیز پذیرای شهروندان برای اهدای نهال هستند. «مهدی صالح‌زاده» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «در هفته درختکاری ۳۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر از جمله سیب، به، لیمو، زردآلو، آلو، هلو و زیتون تلخ، همچنین زبان گنجشک و اقاقیا توزیع خواهد شد.» او ادامه می‌دهد: «شهروندان می‌توانند با مراجعه به ۵ بوستان منتخب از جمله خیام در ناحیه یک، حافظ در ناحیه ۲، پیروزی در ناحیه ۳ و صبا و سرخه‌حصار در ناحیه ۴ با توجه به میزان درخواست‌شان نهال بگیرند. همچنین روز درختکاری در بوستان سرخه‌حصار توسط مسئولان شهرداری کاشته خواهد شد.» 

  •   هر شهروند ۲ یا ۳ نهال 
  •  منطقه ۱۴

به هریک از ساکنان منطقه ۱۴ پهنه شرق که نهال بخواهند، ۲ تا۳ اصله نهال اهدا می‌شود. «همایون قارنی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۴ دراین‌باره می‌گوید: «نهضت درختکاری در منطقه ۱۴ از ابتدای دی ماه آغاز شده و تا نیمه اسفندماه ادامه دارد. به هر شهروند نیز ۲ تا ۳ اصله نهال اهدا می‌شود.» او می‌افزاید: «همچنین ۱۵ هزار اصله نهال در بوستان‌های شکوفه در ناحیه یک، سهند در ناحیه ۲، بسیج در ناحیه ۳، آلاله در ناحیه ۴ و زیتون در ناحیه ۵ میان شهروندان توزیع خواهدشد. این میان جشن درختکاری نیز ۱۵ اسفندماه در شهرک شهیدشجاعی با حضور مسئولان و شهروندان برگزار می‌شود.»

  •  توزیع غیرحضوری 
  •  منطقه ۱۵

ساکنان منطقه ۱۵ نیز می‌توانند به‌صورت غیرحضوری نهال دریافت کنند. «نادر لطفی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۵ دراین‌باره می‌گوید: «شهروندان برای دریافت نهال غیرحضوری می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و پس از ثبت مشخصات و نشانی منزل خود، نهال دریافت کنند. همچنین برای دریافت نهال به‌صورت حضوری نیز باید به بوستان‌های گلچین، فداییان‌اسلام، وفا، امیرکبیر، بنفشه و والفجر مراجعه کنند.» او می‌افزاید: «حدود هزار و ۵۰۰ اصله نهال میوه در منطقه توزیع خواهدشد.»

کد خبر 433156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha