سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

راضیه تجار-ویسنده و محقق هم‌محله ای: افزایش شناخت جایگاه زنان، رشد استعدادهای درونی و بالا رفتن اعتماد به نفس در بانوان از دلایل رشد اجتماعی آنها در سال‌های اخیر است.

مرضيه تجار

زنان به این باور رسیده‌اند که باید بیشتر بدانند و بخوانند و از طرفی هم حس مطالبه‌گری داشته باشند. به همین خاطر در بعضی از عرصه‌ها توانسته‌اند از حق و حقوقشان دفاع و جایگاه تثبیت شده‌ای پیدا کنند، اما در برخی از زمینه‌ها هم به دلایل متعددی مانند نقص در قوانین تصویب شده یا اجرایی نشدن برخی از این قوانین، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل نشده و هنوز نیاز به رشد و شکوفایی دارند. بهترین و مهم‌ترین گام برای رسیدن به این شکوفایی بالابردن آگاهی، مطالعه کردن و اندیشیدن است.

بانوان برای رسیدن به جایگاهی که حقشان است باید فکر و اندیشه‌شان را پرورش بدهند تا افق دیدشان بازتر شود. اگر سطح دانایی و فهم بانوان بالاتر برود، مسیر زندگی خانواده و فراتر از آن مسیر شهروندان جامعه تغییر پیدا می‌کند. به همین خاطر نقش محوری بانوان با وجود روحیه حساس و زود رنجشان غیرقابل انکار است و مانند ملاتی است که خانواده را به هم وصل و از گسستن این بنیان جلوگیری می‌کند. بدون تردید افزایش فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه‌ها در پهنه غرب تهران می‌تواند در جهت دادن به این تحول و شکوفایی بانوان در عرصه اجتماع تأثیرگذار باشد. متأسفانه تعداد این فضاهای فرهنگی در غرب پایتخت اندک است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید و از امکانات موجود مانند سرای محله‌ها بهترین بهره را برد.

کد خبر 433046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha