سمیرانشلی - خبرنگار: نخستین نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان محله کن در حسینیه نور این محله فعالیت خود را آغاز کرده است.

نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان کن در حسینیه نور

نمایشگاهی متفاوت در مکانی دیدنی و تاریخی که با هدف شکوفایی کسب و کار خانگی زنان محله هفته گذشته کار خود را آغاز کرده و اگر استقبال مردم مناسب باشد تا پایان اسفند دایر خواهد بود.  

پیمودن کوچه‌پسکوچه‌های محله کن درست در زمانی که آسفالت خیابان از آب باران صبحگاهی سیراب شده است پیاده‌روی را دلپذیر می‌کند. نمایشگاه در محله دارقاضی کن، روبه‌روی امامزاده کابل حسین و در حسینیه نور برگزار می‌شود. حسینیه بزرگی که قدمت زیادی دارد. اینجا برخلاف نمایشگاه‌های معمول خبری از غرفه‌های آهنی و چوبی نیست. طاق‌نماهای دور تا دور حسینیه دیدنی است و هرکدام برای عرضه یک کالا در نظر گرفته شده است.  این نخستین بار است که از مکان‌های مذهبی محله کن برای فعالیت اجتماعی و اقتصادی استفاده می‌شود.

ربابه مظلومی، کارشناس مطالعات اجتماعی و دفتر نوسازی محله کن می‌گوید: «مرور کتاب‌های تاریخی به ما نشان می‌دهد در گذشته کسب و کار و داد و ستد در بازار و اغلب در کنار مکان‌های مذهبی همچون مسجد و حسینیه رونق خاصی داشته است. ما هم تصمیم گرفتیم به جای انتخاب یک زمین یا سوله برای این کار از فضای حسینیه برای نمایشگاه مشاغل خانگی استفاده کنیم. جا دارد از هیئت امنای حسینیه نور محله دارقاضی کن تشکر کنم که این امکان را برای ما فراهم کردند.»

  • در انتظار بازارچه دائمی محله 

راه‌اندازی نمایشگاه مشاغل خانگی در حقیقت مقدمه‌ای برای راه‌اندازی بازارچه دائمی محصولات محله کن است. اوایل سال ۱۳۹۷ طرح راه‌اندازی بازارچه دائمی روی میز دفتر نوسازی کن قرار گرفت تا از این طریق دستفروشان محله را ساماندهی کنند و از طرفی بــازاری برای عرضه محصولات مـحله فراهم شود. مظلومی می‌گوید:

«محله کـن قابلیت‌های زیـادی برای فــعالیت‌های اقتصادی دارد. باغداری و کشاورزی هنوز در این محله نفس می‌کشد و محصولات کن زبانزد است. مسلماً راه‌اندازی یک بازارچه دائمی برای عرضه این محصولات لازم و ضروری است. ما برای شروع کار نمایشگاه مشاغل خانگی بانوان کن را راه‌اندازی کردیم تا نظرات و پیشنهادهای اهالی را بشنویم. استقبال اهالی و شهروندان و توانمندی بانوان در تولیدهای خانگی می‌تواند ما را به هدفمان نزدیک‌تر کند. برای راه‌اندازی این نمایشگاه بیش از ۷۰ بانوی سرپرست خانوار و کارآفرین شناسایی شدند و در نهایت غرفه‌ها در اختیار بانوانی قرار گرفت که امکان تولید و عرضه کالا برای فروش را داشتند.»

  • فعالیت ۳۰ غرفه 

در نخستین نمایشگاه مشاغل خانگی محله کن بیش از ۳۰ غرفه راه‌اندازی شده است. «زهرا دومانی» از بانوان عضو گروه همیاران نوسازی کن است. او به همراه ۱۴ نفر دیگر زیر نظر دفتر نوسازی محله برای توسعه و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محله تلاش می‌کنند. دومانی می‌گوید: «اینکه برای نخستین بار نمایشگاهی به‌عنوان مشاغل خانگی محله کن راه‌اندازی شده است بسیار خوب است.  
اما نباید یادمان برود که محله کن محله‌ای اصیل و مذهبی است. ما معتقدیم اگر نام مشاغل خانگی بانوان کن انتخاب می‌شود باید به این نامگذاری احترام بگذاریم و تنها از بانوان محله کن برای شرکت در این نمایشگاه استفاده کنیم. مسلماً این نمایشگاه زمانی می‌تواند استمرار داشته باشد که اهالی به آن بها دهند. حضور آنها دلگرمی بزرگی است.»

کد خبر 433054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha