طرح «جمعه‌های سبز» با هدف افزایش سرانه فضای سبز و بهره‌مندی از توان شهروندان در طرح‌های محلی، هر هفته در یکی از محله‌های منطقه ۲۲ اجرا می‌شود.

درختکاری

همشهری آنلاین -مریم باقرپور:شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: «به تازگی طرحی در روزهای پایانی هفته منطقه آغاز شده است که در آن علاوه بر رفع مشکلات محله‌ها در زمینه‌های خدمات شهری و فضای سبز، روزهای جمعه به شهروندان اختصاص دارد و در آن با مشارکت آنها اقدام به پاکسازی محله‌ها و کاشت نهال می‌کنیم.» «مرتضی رحمان‌زاده» با اشاره به اینکه نمونه این طرح به تازگی در محله «سروآزاد» ناحیه ۴ منطقه ۲۲ اجرا شده است، افزود: «در طرح جمعه‌های سبز، شهروندان دوستدار محیط‌زیست حضور فعال دارند و با مشارکت آنها بیش از هزار اصله نهال در محله کاشته شد. البته این طرح ادامه دارد و هر هفته در یک محدوده از منطقه اجرایی می‌شود.»
او با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز و حمایت از محیط‌زیست برای منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: «علاوه بر جذب مشارکت شهروندان، پیش‌بینی شده است با همکاری «منابع طبیعی» استان تهران، طرح‌هایی به‌صورت مشارکتی برای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان در بوستان‌های جنگلی منطقه و تقویت گردشگری طبیعت اجرایی شود. چون با وجود جنگل‌های «چیتگر»، «خرگوش دره» و غیره، ظرفیت‌های زیادی در منطقه وجود دارد که می‌توان با طرح‌های قابل توجه از آن بهره‌برد.»
 

کد خبر 586180

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha