نیلوفر شهسواریان: اولین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی مجازی روباتیک و هوش مصنوعی «فیراکاپ آزاد ایران» از سوی «فیرا»، کمیته‌ی ملی روباتیک جمهوری اسلامی ایران، با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

رقابت روبات‌ها  و جلوه‌گری هوش مصنوعی در فضای مجازی

این رویداد با هدف شناخت و پرورش استعدادها و توانمندی‌های افراد و گروه‌های فعال در حوزه‌های روباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی در کل کشور طراحی شده است. با برگزاری این مسابقات دستاوردهای صنعتی و کارآفرینانه‌ی کشور از سوی کودکان و نوجوانان و بزرگ‌سالان معرفی خواهد شد.

این دوره از مسابقات فیراکاپ آزاد ایران به‌علت شیوع ویروس کرونا، کاملاً مجازی و در دو بخش آزاد و دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

بخش دانش‌آموزی، به دو گروه زیر ۱۴سال و زیر ۱۹سال تقسیم شده است. در بخش دانشجویی، ۸۵ نفر در قالب ۳۷ تیم و در بخش دانش‌آموزی، ۱۲۸ نفر در قالب ۴۴ تیم آثار خود را ارائه خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان این دوره در دو لیگ «خودروهای خودران» و «نوآوری و کسب و کار» با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند. لیگ خودروهای خودران، شامل دو بخش سرعت و محیط شهری است. خودروها در بخش سرعت، باید با حداکثر سرعت ممکن از نقاط مشخصی عبور کنند و به‌ موانع، برخوردی نداشته باشند. 

در بخش درون‌شهری، خودروهای شبیه‌سازی‌شده بدون دخالت کاربر با استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها مسیر مشخصی را بدون برخورد با موانع دنبال کنند تا به شکل درست به مقصد برسند.

در لیگ نوآوری و کسب و کار، شرکت‌کنندگان ایده‌هایی را در مورد دستاوردهای حوزه‌های فناوری و تکنولوژی ارائه می‌کنند که طراحی آن‌ها مسائل مشخصی را حل خواهد کرد.

پنجم تا هفتم اسفند نیز زمان ارائه‌ی نهایی لیگ خودروهای خودران و لیگ نوآوری و کسب و کار خواهد بود و داوران مسابقه، به داوری آثار می‌نشینند.

علاقه‌مندان جهت کسب اخبار و اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی مسابقات بین‌المللی مجازی روباتیک و هوش مصنوعی، می‌توانند به نشانی. iran.firaworldcup.org مراجعه  کنند

کد خبر 585438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha