هیچ جایی مانند «روبو کافه» در دوبی فاصله‌گیری اجتماعی را با این دقت رعایت نمی‌کند: در این کافه روبات‌ها جایگزین صاحبان انسانی‌شان شده‌اند.

RoboCafe

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مشتریان سفارش‌هایشان را به روبات‌های ساخت آلمان می‌دهند و آنها سفارش را آماده می‌کنند و فورا به میزهای مشتریان تحویل می‌دهند.

جمال علی حسن، مشتری اماراتی که نوشابه داغی را که خدمتکار روباتی بدون قطره‌ای سرریز شدن به دستش رسیده است، می‌نوشید، گفت: «این کافه ایده خوبی است، به خصوص در شرایط فعلی. کسب و کار رستوران‌ها کساد است، بنابراین فکر کنم این ایده طرفداران زیادی جلب کند... شما سفارشتان را آنلاین می‌دهید و روبات‌ها جلوی چشمتان کار می‌کنننند و در چند دقیقه چیزی را که می‌خواهید به شما می‌رسانند.»

روبوکافه دو سال است قرار بوده در دوبی به کار بیفتد، اما افتتاحش از مارس ۲۰۲۰ به علت پاندمی کرونا به تاخیر افتاد. این کافه روباتی بالاخره در ژوئن گذشته (خرداد)، هنگامی که محدودیت‌های کرونایی در امارات کاهش یافت، گشایش یافت.

روبوکافه با حمایت «ابتکار عمل هوش مصنوعی» دولت دوبی ایجاد شده است. انسان‌ها فقط هنگامی فراخوانده می‌شوند که مشکلی به وجود آمده باشد یا لازم باشد سطوح ضدعفونی شوند.

رشید عیسی لوتاه، مدیر اجرایی کافه می‌گوید:‌ «مراجعان در این صفحه لمسی سفارش می‌دهند، بعد همه کار با هوش مصنوعی انجام می‌شود، روبات سفارش‌ها را بر حسب میزها مرتب می‌کند و آنها را روی این بات‌های کوچک سرویس‌دهنده می‌گذارد و این بات آن را به مشتری تحویل می‌دهد.»

این روبات‌های ساخت آلمان نوشیدنی‌ها را درست می‌کند و بات‌های کاملا خودکار طراحی و ساخته‌ شده در امارات آنها را تحویل می‌دهند.

وینسنت مارینو، یکی از مشتریان گفت: «من یکی کمی عاشق تکنولوژی هستم، بنابراین دیدن روبات‌های کوچک مانند جاروبرقی‌های رومبا که غذاها را تحویل می‌دهند  و آرماتورهای متفاوت- شبیه خط مونتاژ در کارخانه ساخت ماشین است.»

کد خبر 584308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha