همشهری آنلاین: رستورانی در استان هیلونگ‌ژیانگ چین به جای استفاده از گارسون‌های معمولی، 20 روبات را برای پخت‌و‌پز، شست‌و‌شو و پذیرایی از مشتریان رستوران به کار گرفته‌است.

 

 

به گزارش میل آنلاین، در این رستوران پذیرایی همراه با لبخند گارسون‌ها کمی علمی‌تخیلی‌تر از حدمعمول شده‌است، زیرا مشتریان این رستوران برای دریافت سفارش‌های خود باید چشم به دستان و چهره سرد چند روبات بدوزند.

در این رستوران 20 روبات سفارش‌ها را گرفته و بر سر میز مشتریان می‌برند، پخت و تهیه انواع پودینگ‌ها و نودل را به عهده دارند، مشتریان را بر سر میزهایشان راهنمایی کرده و موجب سرگرمی مشتریان می‌شوند. زمانی که مشتری وارد رستوران می‌شود،‌روبات بازوهای مکانیکی خود را به اطراف باز کرده و می‌گوید: موجود زمینی سلام. به رستوران روباتی خوش‌آمدی.

پس از اینکه سفارش از مشتریان دریافت شد،‌روبات‌های داخل آشپزخانه مشغول پخت و پز غذاهای سفارش داده می‌شوند. پس از آماده شدن غذا، روبات گارسون که بر روی چرخ‌هایی حرکت می‌کند غذا را از آشپزخانه به سوی میز مشتری می‌برد. زمانی که روبات به میز مورد نظر می‌رسد، غذا را که بر روی تسمه نقاله‌ای معلق قرار دارد، به میز نزدیک کرده و بر روی میز قرار می‌دهد.

این رستوران به شهرتی بین‌المللی دست پیدا کرده و از سال گذشته تا کنون شهرت و محبوبیت آن افزایشی روز‌افزون داشته است. ساخت این رستوران 500 هزار پوند برابر با پنج میلیون یوآن هزینه دربر داشته است و قیمت هریک از روبات‌های شاغل در این رستوران 20 تا 30 هزار پوند برآورد شده‌است.

روبات‌ها پس از شارژی دو ساعته می‌توانند برای پنج ساعت به صورت ممتد به کار مشغول باشند؛ درحالی که تیمی از مهندسان فعالیت‌های آنها را در اتاق رایانه تحت نظر دارند و روبات ها پس از یک روز پرکار، برای صرف غذا که همان برق است چند ساعت استراحت می‌کنند.

روبات ها از قابلیت نمایش دادن بیش از 10 حالت احساسی بر روی چهره خود برخوردارند. این رستوران از منویی با 30 نمونه غذا برخوردار است که قیمت آنها چهار تا پنج پوند است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز