در این روزهای سخت کرونایی که باعث شده بیشتر همسایه‌ها خانه‌نشین شوند و کمتر از خانه بیرون بیایند و طبعاً از حال همدیگر کمتر خبردار شوند، یکی از همسایه‌های قدیمی محله کرمان از میان ما رفت و خاطره‌های بسیاری برای اهالی محله کرمان به یادگار گذاشت.

مسجد پير دولاب

حاج باقر صفی‌خانی، از ساکنان قدیمی محله کرمان و متولد سال ۱۳۰۷ بود که اهالی او را به‌عنوان یکی از کاسبان خوشنام محله می‌شناختند. او علاوه بر آنکه از کاسبان خوشنام و معتمد محله بود، در کار گره‌گشایی از مشکلات ساکنان محله هم دست داشت و هرکاری از دستش بر می‌آمد برای کمک به هم‌محله‌ای‌ها انجام می‌داد. مشاور و راهنمای دلسوز بسیاری از جوانان محله برای تشکیل خانواده بود و از هیچ کمکی در این راه دریغ نمی‌کرد.

بسیاری از اهالی محله که اکنون فرزند و نوه هم دارند، خودشان در زمان تشکیل خانواده از راهنمایی و مشاوره حاج‌باقر بهره ‌برده‌اند و اکنون به نیکی از این موضوع یاد می‌کنند. حاج باقر در مسائل دیگر هم درد دل‌های اهالی را می‌شنید و در حد توان خود گره‌گشای کار آنها بود. از حدود ۶۰ سال پیش ساکن خانه‌ای در انتهای کوچه رهنما در خیابان کرمان بود و سر کوچه رهنما مغازه‌ای داشت که کار خیاطی می‌کرد و در دوخت ودوز کت و شلوار مهارت زیادی داشت. البته مغازه‌اش، خرازی محله هم محسوب می‌شد و مکان آشنایی برای اهالی محله برای مراجعه و کمک و راهنمایی گرفتن از پیرمردی که تجربه‌های زیادی در زندگی داشت.

همشهری محله سال‌ها قبل با این همسایه قدیمی محله کرمان مصاحبه‌ای داشت که با تیتر «من پدربزرگ این محله ام» چاپ شد. زنده‌یاد حاج باقر صفی‌خانی، چندی پیش در ۱۰ دی ماه بر اثر بیماری قلبی در بیمارستان بوعلی تهران درگذشت و این روزها همزمان شده با چهلمین روز درگذشت این همسایه قدیمی محله کرمان که همسایه‌ها از او خاطره‌ها دارند، روحش شاد.  

کد خبر 583860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha