نگارخانه آبی فرهنگسرای امید این روزها حال و هوای متفاوتی پیدا کرد و میزبان آثاری از استاد «احمد کوچکیان فرد» است که در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

فرهنگسراي اميد

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد: هفته گذشته با حضور جمعی از هنرمندان مراسم رونمایی از تابلو «نگار عاشقی» استاد کوچکیان فرد صورت گرفت تا در کنار سایر آثار وی میزبان دوستداران هنر نقاشی قرار گیرد. تابلو نگار عاشقی با موضوع «شکوه مادر» طراحی شده و خالق اثر در این‌باره می‌گوید: «انتخاب بعضی موضوعات بیشتر به دلیل قداست و برکتی است که به آن اثر می‌دهد. موضوع مادر هم از آن دسته موضوعاتی است که وقتی صلابت و نجابتش بر بوم نقاشی به تصویر کشیده می‌شود روح گرفته و جلوه‌ای خاص از امید و روشنایی را به ذهن بیننده منتقل می‌کند.» احمد کوچکیان فرد حدود ۶ ماه مستمر روی تابلو نگار عاشقی کار کرده‌ و خود از چهره‌های ماندگار سال ۹۸ و هنرمندان سرشناس منطقه ۱۳ است که سال‌ها عمر هنری خود را در حوزه‌های مختلف از جمله نقاشی چهره شهدای شهر تهران صرف کرده و همواره در نقاشی‌های خود به دنبال مفهوم و معنای خاصی بوده ‌است. او متولد ۱۷ آذر ۱۳۳۵ در تهران و دارای دکترای افتخاری هنرهای تجسمی (نقاشی) است. کسب نشان درجه یک هنری در سال ۱۳۸۲، دبیری ۴ دوره جشنواره شمسه، برپایی بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی از جمله فعالیت‌های هنری احمد کوچکیان فرد است.  

رونمایی از اثر «نگار عاشقی» استاد کوچکیان‌فرد در فرهنگسرای امید با حضور جمعی از مدیران فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۱۳ و هنرمندان برگزار شد.  

 هنرمند نقاش در کنار تابلوی نگار عاشقی ویژگی این اثر خود را به حاضران شرح داد. این اثر به سبک سورئال با تکنیک رنگ روغن و در ابعاد ۱۳۰ در ۱۲۰ سانتیمتر است.  

 گرفتن عکس یادگاری پایان بخش این مراسم با حضور شاگردان هنرمند و جمعی از اهالی فرهنگ برگزار شد.     

همزمان با این مراسم نمایشگاهی از آثار آقای کوچکیان فرد در نگارخانه آبی دایر شد.

در بخش جنبی این مراسم ورکشاپ نقاشی با حضور علاقه‌مندان هنرهای تجسمی و با سرپرستی آقای کوچکیان فرد اجرا شد.

کد خبر 583849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha