همشهری آنلاین: آثار بخش تجسمی نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی"طواف تا ولایت"در رشته‌های نقاشی، پوستر، نگارگری، عکس، سفال و سرامیک و خوشنویسی در موسسه فرهنگی هنری صبا به معرض دید عموم گذاشته می‌شوند.

به گزارش ایلنا، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی رجبی و شهرام گیل‌آبادی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی سخنرانی می‌کنند.

شهرام گیل‌آبادی دبیر جشنواره در مورد مراسم افتتاحیه گفت:در بخشی از این مراسم گزارشی از روند شکل‌گیری برنامه‌ها ارائه می‌کنم.

وی افزود:حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدعلی رجبی از هنرمندان نگارگری نیز از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه هستند.

مجید ضیایی، منیژه آرمین و جعفر نجیبی در بخش مدعوین سفال و سرامیک نخستین جشنواره هنرهای اسلامی معاصر شرکت می‌کنند.

جعفر نجیبی نیز در مورد بخش مدعوین گفت:آثار مجید ضیایی، میرصادقی، رباب زالی، سوسن خطائی، عبدالله مهری، منیژه آرمین و مهران هوشیار در بخش مدعوین به نمایش گذاشته می‌شود.

وی همچنین گفت: یک اثر از وی نیز در همین بخش در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

پوسترهای ابراهیم حقیقی، محمد خزایی و کوروش پارسانژاد در بخش مدعوین نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی "طواف تا ولایت" به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین علی وزیریان دبیر بخش پوستر جشنواره گفت:در بخش مدعوین آثاری از ابراهیم حقیقی، محمد خزایی، سعید عجمی، کوروش پارسانژاد و احمد آقاقلی‌زاده در موسسه فرهنگی هنری صبا به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

از سوی دیگر، فهرست اسامی هنرمندانی که در نخستین جشنواره هنرهای اسلامی"طواف تا ولایت" تجلیل خواهند شد، اعلام شده است.

نصرالله افجه‌ای، استاد مسعود نجابتی، استاد علی ظریفی، استاد عبدالله مهری، استاد محمدعلی رجبی، استاد شاهین فرهت، استاد محمد علی فرزانه و استاد جمشید بایرامی، هنرمندانی هستند که در نخستین جشنواره هنرهای اسلامی "طواف تا ولایت" از ایشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

آئین گشایش جشنواره عصر امروز 15 آبان از ساعت 18:30 در تالار ایران فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی عصر، نرسیده به تقاطع طالقانی برگزار می‌شود.

در این مراسم "جلال ذوالفنون" موسیقی‌شناس و نوازنده مطرح سه‌تار ایرانی تک نوازی خواهد داشت.

آثار بخش تجسمی نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی "طواف تا ولایت" در رشته‌های نقاشی، پوستر، نگارگری، عکس، سفال و سرامیک و خوشنویسی در موسسه فرهنگی هنری صبا به معرض دید عموم گذاشته می‌شوند.

بخش تجسمی این جشنواره که شامل نمایش آثار مدعوین و رقابتی است در نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر نمایش داده می‌شوند.

آثار رشته‌های نقاشی، پوستر و عکس در تالار آینه و آثار رشته‌های خوشنویسی، نگارگری و سفال و سرامیک در تالار خیال شرقی نصب می‌شوند.

رضا هدایت، احمد وکیلی، احمد خلیلی‌فرد، عبدالمجید حسینی‌راد، غلامعلی طاهری و از جمله شرکت کنندگان بخش مدعوین رشته نقاشی جشنواره هنرهای معاصر اسلامی "طواف تا ولایت" هستند.

احمد خلیلی فرد دبیر بخش نقاشی گفت:رضا هدایت با دو اثر، رضا افسری با دو تابلو، غلامعلی طاهری با یک اثر، احمد وکیلی با دو اثر، علی رسولی با یک اثر، علیرضا اسکندری با یک اثر، عنایت‌الله نظری نوری و مرتضی اسدی با یک اثر در بخش مدعوین جشنواره حضور دارند.

وی در ادامه عنوان کرد که به جز خود او عبدالمجید حسینی‌راد با یک تابلو، محمدرضا فرزانه با یک تابلو، خلیل کوئیکی با دو اثر، بهالدین محمدزاده با یک تابلو، مرتضی گودرزی دیباج با یک اثر و از دیگر شرکت کنندگان این بخش هستند.

نخستین جشنواره هنرهای اسلامی "طواف تا ولایت" با حمایت معاونت امور هنری و همکاری مراکز تخصصی موسیقی، تجسمی، نمایشی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی و به دبیری دکتر شهرام گیل آبادی از 16 تا 24 آبان و در فاصله میان دو عید فرخنده قربان و غدیر در تهران برگزار می‌شود.

 

کد خبر 150455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز