پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سایت مایکروسافت 6 پچ جدید را برای اصلاح آسیب‌پذیری های امنیتی نرم‌افزارهای خود به کاربران معرفی کرد.

طبق اعلام این سایت 3 عدد از این پچ‌ها بسیار اضطراری بوده و احتمال اینکه هر لحظه هکرها با استفاده از آنها بتوانند به کامپیوتر کاربران رسوخ کرده و کنترل آن را بدست بگیرند، بسیار زیاد است. به همین دلیل مایکروسافت تاکید کرده کاربران هرچه سریعتر این پچ‌ها را بروی کامپیوتر خود نصب کنند.

 همچنین مایکروسافت به همراه این 6 پچ، 4 پچ غیر امنیتی نیز ارائه کرده که برای رفع اشکالات نرم‌افزارها بوده و طبق درخواست کاربران تهیه شده است.
کاربران برای دانلود و نصب این پچ‌ها می‌توانند به وب سایت امنیتی مایکروسافت مراجعه کنند.

ضمنا کاربران می‌توانند با ثبت نام در این وب ‌سایت، همواره به صورت اتوماتیک پچ‌ها را دریافت کنند. این وب سایت چند روز پیش در اثر اشکال فنی، موقتا غیرفعال شد ولی اکنون بدون مشکل در حال کار است.
مایکروسافت از ماه گذشته و به دنبال دریافت پیامهایی از کاربران مبنی بر وجود حفره‌های امنیتی به سرعت مشغول بکار شد و موفق گردید پیش از سوء استفاده هکرها، پچ‌های مربوطه را در اختیار کاربران قرار دهد.

گویا حفره‌های امنیتی در سیستم عامل ویندوز XP‌ و نرم‌افزارهای Word  و  PowerPoint ‌مشاهده شده است. بنابراین کاربرانی که از این سه نرم‌افزار استفاده می‌کنند، می‌بایست حتما از این پچ‌ها استفاده کنند.
بسیاری از کارشناسان نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت همواره سعی کرده‌اند که حفره‌های امنیتی مهم و تاثیرگذار را پیش از سوء استفاده هکرها شناسایی و برطرف کنند و تا چندی پیش مایکروسافت در این امر موفق بود. اما هکرها با راه‌اندازی سیستم جدیدی در ویروس‌ها و کرم‌های اینترنتی تحت عنوان حمله‌های "روز صفر"، پیش از شناسایی حفره‌ها توسط متخصصان مایکروسافت آنها را شناسایی کرده و به صورت گروهی به کاربران حمله می‌کنند . تعداد حمله‌های "روز صفر" اخیرا بسیار افزایش یافته و باعث اعتراض بسیار کاربران شده است.
این موضوع باعث شده برخی از کارشناسان و متخصصان خارج از مایکروسافت برای حفاظت از سیستم خود به صورت شخصی دست به کار شوند و متخصصان مایکروسافت نیز با  صرف زمان و انرژی بیشتر، مشکلات را شناسایی و در اسرع وقت آنها را برای استفاده کاربران بر روی سایت قرار می‌دهند. پیش از این مایکروسافت ماهی یک بار اقدام به قراردادن پچ و نرم‌افزارهای این‌چنینی بر روی سایت می‌کرد ولی در حال حاضر ممکن است به فاصله بسیار کم، پچ‌های جدیدتری را ارائه کند.
نرم‌افزارهای مایکروسافت به دلیل استفاده بسیار در سراسر دنیا همواره هدف حمله هکرها قرار می‌گیرند. هفته گذشته نیز پچ امنیتی برای نرم‌افزار  Internet Explorer ‌ارائه شید زیرا هدف حمله از نوع "روز صفر" قرار گرفته بود.


سید محمد تقی رسولی
Rasouli@Hamshahri.org

 

کد خبر 5815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز