سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازنده محصول جدیدی به نام Walkstation که تردمیل و میز کامپیوتر را با یگدیگر ترکیب می‌کند معتقد است

 که شرکت‌ها بر روی چنین فراورده‌هایی سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا هزینه‌های بهداشتی کارکنان‌شان را کاهش  و میزان کلی تناسب اندام‌شان را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این وسیله به افراد امکان می‌دهد که در حالیکه روی یک نوار متحرک تردمیل با سرعت کم حداکثر تا 3 کیلومتر در دقیقه قدم می‌زنند، به کار روی کامپیوترشان ادامه دهند. به این ترتیب کارمندان می‌توانند مقادیر کمی حرکت را انجام دهند که به گفته حامیان این وسیله می‌تواند بالقوه مزایای بهداشتی بزرگی برای آنها داشته باشد.

این فراورده را شرکت Details، که واحدی از شرکتSteelcase, سازنده اسباب اداری مستقر در میشیگان آمریکا  است ساخته است و بر گفته رئیس این شرکت، باد کلیپا 30 تا 40 دستگاه از آن در هر هفته به فروش می‌رسد.

ترکیب ترد میل و میز کامپیوتر

او واکنش مشتریان را به این دستگاه بسیار مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید شماری زیادی از آنها سفارش خود را تکرار می‌کنند.

به گفته جان چلنجر، مدیر عامل شرکت مشاورهChallenger Gray & Christmas فراورده‌ها و سرویس‌هایی مانند این بخشی از آینده محیط کاری در آمریکا و کشورهای دیگر هستند، چرا که شرکت‌ها در حال تلاش برای مقابله با چاقی و کاهش هزینه‌های پزشکی هستند.

او در این باره می‌گوید: "شرکت‌ دارند این قضیه را درمی‌یابند که باید راهی برای کنترل‌کردن هزینه‌ مراقبت بهداشتی کارکنان‌شان پیدا کنند."

Walkstation که سال گذشته به بازار عرضه شد، بر مبنای تحقیق جیمز لوین، پژوهشگری در کلینیک مایو است که می‌گوید تناسب اندام را می‌توان از طریق حرکات کوچک و ملایم در افرادی که به جز این زندگی بی‌حرکتی دارند، بهبود بخشید.

 لوین این استدلال را مطرح می‌کند که Walkstation از طریق فرایندی که او آن را "تولید گرمای ناشی از فعالیت غیرورزشی" NEAT  یا افزایش حرکات بدون فعالیت شدید می‌نامد، برای افراد سودمند است.

بر اساس پژوهش لوین افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند، می‌توانند میزان مصرف انرژی‌شان را تا 100 کالری در ساعت با قدم زدن با سرعت 1.6 کیلومتر در ساعت افزایش دهند و به این ترتیب به کاهش وزن خود کمک کنند.

لوین می‌گوید: "اکثریت روز کاری کارمندان ادارات در حالت نشسته در پشت کامپیوتر صرف می‌شود. فرض بر این است که با استفاده از این وسیله می‌توان در حین کار کردن میزان حرکت فرد را افزایش داد و منافع سلامت‌بخش این وضعیت را نصیب او کرد."

این تردمیل خاص که مدل پایه‌ای‌اش 4500 دلار قیمت دارد، هرگز از سرعت 3 کیلومتر در ساعت تجاوز نمی‌کند، به گفته سازنده‌اش به اغلب افراد امکان می‌دهد که چند ساعت در روز از آن استفاده کنند.

کلیپا گفت برای اینکه معلوم شود آیا خرید Walkstation برای شرکت‌ها مقرون ب صرفه است، پژوهش بیشتری لازم است، اما او می‌گوید از هم اکنون شواهدی وجود دارد که این دستگاه می‌تواند به مردم برای کم کردن وزن و لاغرترشدن کمک کند.

کد خبر 58071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز