شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

آیا باراک اوباما نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا لاغرتر از آن است که رئیس‌جمهوری کشوری باشد که اکثریت مردمش از چاقی مفرط رنج می‌برند؟ این پرسشی است که اکنون رسانه‌های آمریکایی و بریتانیایی به آن پرداخته‌اند.

بنابر گزارش‌ها، باراک اوباما هفته گذشته که در پایان سفرهای خارجی موفقیت‌آمیز خود به خاورمیانه و اروپا، به آمریکا بازگشت، در سفر انتخاباتی‌اش به شیکاگو موجب بالا انداختن ابروی افرادی شد که دیدند او 3 بار در یک روز به اتاق ورزش محل اقامت خود رفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دراین‌باره نوشت: گاهی سخت است که گفته شود آیا اوباما خود را برای ریاست‌جمهوری آماده می‌کند یا برای انتخاب خوش هیکل‌ترین مرد جهان؟
این ادعا مطرح شده که اوباما در سفرهای انتخاباتی هنگام دیدن غذایی که در ستاد انتخاباتی او بین کارمندان و حامیانش توزیع می‌شود، آشکارا ابرو در هم می‌کشد و متعجب است که چطور مردم بدون فکر کردن، این خوراکی‌های پرکالری را به دهان می‌اندازند!

هنگامی که اوباما از یک کارخانه شکلات‌سازی‌ در پنسیلوانیا دیدار می‌کرد و از خوردن یک شکلات که به او پیشنهاد شد، خودداری کرد و گفت، چنین چیزهای فسادآوری را به بدن خود راه نمی‌دهد، موجب بروز انتقادهایی شد.

او انتخابات مقدماتی را در آن منطقه باخت و بعدا گفته شد که او درس عبرت لازم را گرفته و برای همین بود که هفته گذشته هنگامی که در رستورانی در ایالت میسوری حضور یافت، اطرافیانش با شگفتی از او شنیدند که درخواست یک قطعه کوچک کیک می‌کند.

روزنامه ساندی‌تایمز بریتانیا نیز در آخرین شماره خود نوشت، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که دوسوم آمریکایی‌ها به شدت چاق هستند و یک‌سوم آنها فوق‌العاده چاق هستند؛ به گونه‌ای که سلامت‌شان در خطر است. این در حالی است که اوباما با داشتن قد یک متر و ۸۰ سانتی‌متر 5 تا 10 کیلو لاغرتر از وزنی است که برای چنین قدی توصیه می‌شود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هفته گذشته نوشته بود: هر دو رقیب افزون بر آنکه پیتزا را دوست دارند، سلیقه آنها در انتخاب خوراکی نشان می‌دهد که غذاهایشان نیز شبیه سیاست‌هایشان است. به نوشته این روزنامه، جز پیتزا، بین سلیقه انتخاب خوراکی آن دو شباهتی دیده نمی‌شود؛ هر چند که در انتخاب پیتزا نیز باراک اوباما تنها یک مثلث کوچک بی‌گوشت می‌خواهد ولی سناتور مک‌کین اتفاقا می‌خواهد که پیتزایش پیرونی باشد.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: سناتور اوباما در خوردن گوشت قرمز شدیدا محتاط است و خوراک‌های ایتالیایی و مکزیکی را دوست دارد. اما سناتور مک‌کین مانند پرزیدنت جورج بوش، استیک‌های چاقالو و به شدت قهوه‌ای رنگ را که به شیوه تکزاسی پخته شده باشد، می‌پسندد.

تحقیق روزنامه وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که شماری از رستوران‌های مورد علاقه پرزیدنت بوش همان‌هایی هستند که مک‌کین نیز به حضور در آنها تمایل دارد.

این روزنامه نوشت: جان و سیندی مک‌کین، در خانه خود گوشت زیادی کباب می‌کنند و او به مردم نیزمی گوید که مانند مردم عادی غذاهای عادی را دوست دارد، اما سناتور اوباما مانند اکثریت افراد نسل جوان شرق آمریکا، رستوران‌های « نیوایج» را دوست دارد.

یکی از آنها رستوران «توپولوبامپو» در شیکاگو است که خوراک‌های «فیوژن» یا مخلوطی از غذاهای گوشتی را عرضه می‌کند. این شایعات در محل دهان به دهان می‌گردد که در صورت پیروزی اوباما در انتخابات، ریک بایلیز، سرآشپز این رستوران به‌عنوان سرآشپز کاخ سفید برگزیده خواهد شد!

کد خبر 60176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز