محققان دانشگاه کالیفرنیا سن فرانسیسکو، راهکاری جدید برای تحریک اختصاصی مغز هر یک از بیماران مبتلا به افسردگی شدید و مقاوم در برابر درمان ابداع کردند که امکان درمان این بیماری را تنها در چند دقیقه فراهم می‌کند.

افسردگی

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا؛ در تمام تلاش‌های انجام گرفته برای درمان افسردگی با تحریک مغزی، محققان در تمام بیماران بخش‌های معینی از مغز را با سیگنال‌های الکتریکی تحریک کرده‌اند.

در حالی که به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا بیماری افسردگی افراد مختلف را به روش های متفاوتی تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر مبنای همین موضوع محققان تلاش کردند تا برای هریک از بیماران بخش‌های مختلف مغز را که با علایم اختصاصی وی ارتباط دارند، شناسایی کنند. سپس با تحریک این نقاط با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی دریافتند می‌توان هر یک از عوارض مشخص افسردگی را با تحریک بخش مربوطه در مغز بیمار درمان کرد.

به گزارش ساینس دیلی همچنین در این تحقیقات مشخص شد میزان اثرگذاری تحریک مغزی بر درمان افسردگی رابطه مستقیمی با وضعیت روحی و روانی بیمار در زمان درمان دارد.

افسردگی یک اختلال خلقی است که با احساس غم و اندوه و بی‌انگیزگی همراه است. افسردگی بر نحوه تفکر، احساسات و رفتار تاثیرگذار است و در موارد شدید بر سلامت فیزیکی بیمار نیز تاثیر می‌گذارد. برخی افراد به غلط بر این باورند که افسردگی تلقین ذهنی شخص است، باید گفت این حالت روحی کاملا جدی بوده و می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 580484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha