چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

رئیس‌جمهور استفاده کامل از چرخه سوخت هسته‌ای را خواسته ایرانیان در همه جای دنیا دانست

وی تأکید کرد: 27 سال است که آنان تلاش کردند ملت ایران را از دستیابی به پیشرفت محروم کنند، اما وقت آن نرسیده که با ملت ایران دوست باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز چهارشنبه [19 مهر 1385] در اجتماع پرشور مردم شهریار حاضر شد و با بیان این که ماه رمضان فرصتی عالی برای تعالی و پیشرفت معنوی کشور است، گفت: در این ماه باید برای ملت خودمان و مردم جهان و برای حل تمام مشکلات دعا کنیم.

وی با بیان این که قدرت‌های زورگو با تبلیغات می‌خواهند ملت‌ها را در عقب ماندگی نگه داشته و منابع آنان را غارت کنند، افزود: می‌بینید که آنها در انرژی هسته‌ای با گستاخی و بدون مدرک می‌خواهند جلوی بهره‌مندی کامل ملت ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را بگیرند.

احمدی‌نژاد با اشاره به دو قدمی که ملت ایران در صحنه هسته‌ای پشت سر گذاشته اظهار داشت: در یک قدم، گام به گام تأسیسات هسته‌ای کشورمان تعطیل شد و تصور بر این بود که با این کار آنان اجازه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای را به ما می‌دهند، اما این نشد و این مقطع با انتخابات سال گذشته به پایان رسید و مسئولان به همراه ملت به این نتیجه رسیدند با این روش امکان بهره‌مندی ملت ایران از حقوق هسته‌ای وجود ندارد، چون آنها می‌خواستند به بهانه هسته‌ای همه فن‌آوری‌های ملت ما را پلمپ کنند.

وی ادامه داد: مقطع دوم این بود که تصمیم گرفتیم روی حق خودمان با تدبیر بایستیم که با این کار چند گام به جلو برداشتیم.

رئیس‌جمهور فعال کردن تأسیسات هسته‌ای اصفهان و نطنز را دو گام بسیار مهم در این مرحله عنوان کرد و گفت: در مجتمع نطنز اورانیوم از سه تا پنج درصد غنی می‌شود، که وقتی این تأسیسات را راه‌اندازی کردیم، همه قدرت‌ها تهدیدات مختلف خود را متوجه ما کردند، اما ملت ایستاد و ایران امروز جزو معدود کشورهایی است که چرخه کامل سوخت هسته‌ای را در اختیار دارد.

رئیس‌جمهور به آمادگی کامل ملت ایران برای گفت‌وگو اشاره کرد و اظهار داشت: پنج ماه است که با آنان مشغول گفت‌وگو هستیم. آنان می‌گویند برای مذاکره، ایران باید چرخه سوخت را تعلیق کند، ولی ما از آنان می‌پرسیم اگر به بهانه خطرناک بودن خواستار تعلیق چرخه سوخت هسته‌ای ایران هستید، پس چرخه سوخت شما خطرناک نیست؟

احمدی‌نژاد ایران را تنها کشوری دانست که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش دقیقاً در چارچوب قوانین بوده است و ادامه داد: بر اساس پیشنهاد آنان ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو اعلام کرد؛ اما هر روز تصمیم جدیدی می‌گیرند.

وی استفاده کامل از چرخه سوخت هسته‌ای را خواسته ایرانیان در همه جای دنیا دانست و تأکید کرد: 27 سال است که آنان تلاش کردند ملت ایران را از دستیابی به پیشرفت محروم کنند، اما وقت آن نرسیده که با ملت ایران دوست باشند.

رئیس‌جمهور مسئولان قدرت‌های زورگو را مسئولانی دانست که روز به روز در دنیا و حتی در بین ملت‌های خودشان منزوی می‌شوند و گفت: اگر رئیس دولت انگلیس راست می‌گوید که ملتش او را قبول دارند، یک روز به میان مردم کشورش برود و اگر حتی در یک شهر با استقبال مردم مواجه شد، او نماینده شش میلیارد مردم دنیا است و همین حرف را به آقای بوش هم می‌گویم که روز به روز انزوای او در حال بیشتر شدن است.

در حالی که مردم شهریار با سردادن مرگ بر آمریکا سخنان رئیس‌جمهور را مورد تائید قرار می‌دادند، احمدی‌نژاد اظهار داشت: دشمنان ملت ما در اوایل تیرماه تصمیم گرفتند در دو مرحله به ملت ایران ضربه بزنند، در مرحله اول تلاش کردند با اشغال لبنان یک پیروزی اولیه به دست آورده و فشار را بر ملت ما زیاد کنند، در حالی که با تصویب قطعنامه آتش‌بس مخالفت می‌کردند، علیه ملت ما قطعنامه صادر می‌کردند، ولی به لطف خدا در همان گام اول ملت لبنان و حزب‌الله قدم‌های آنان را خرد کرد و آنان در باتلاقی بزرگ فرو رفتند.

رئیس‌جمهور با بیان این که دولت‌ها و ملت‌های دنیا امروز پشتیبان حق ملت ما هستند که از آن جمله می‌توان به غیرمتعهدها و کشورهای اسلامی اعضای دی-8 و اکو اشاره کرد، گفت: آنان امروز در مقابل ملت ما به طور کامل خلع سلاح هستند و قطعاً در صورت حفظ اتحاد پیروزی بزرگتر در انتظار مردم ماست و تا قله‌های فن‌آوری هسته‌ای فقط یک یا حسین دیگر باقی مانده است.

کد خبر 5760

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز