همشهری آنلاین: رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در واکنش به اظهارات دیشب [دوشنبه 17 مهر] محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد کرد یک تیم رسانه‌ای منسجم به رئیس‌جمهور مشاوره بدهد.

رئیس‌جمهور در گزارش عملکرد یک‌ساله دولت خود به مردم که دیشب از رادیو تلویزیون پخش شد، مطبوعات و صداوسیما را به دلیل دامن زدن به جو روانی گرانی، از جمله در مورد سکه، سرزنش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عزت‌الله ضرغامی که امروز [سه‌شنبه 18 مهر 1385] در جلسه غیرعلنی و غیررسمی مجلس حضور یافت، در پایان جلسه به خبرنگاران گفت: پس از اظهارات رئیس‌جمهور سعی کردم با برخی از مسئولان حوزه ریاست‌جموری تماس بگیرم و از مواردی که ذکر شد سئوال کنم که دقیقاً به چه صورت بوده، اما موفق نشدم و مسئولان دفتر ایشان نیز تا دیر وقت پاسخگو نبودند.

ضرغامی در پاسخ به سئوالی درباره سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر ارائه گزارش‌های غیر واقعی از قیمت سکه در صداوسیما و اعلام قیمت 210 هزار تومانی برای آن در حالی از سوی بانک مرکزی به قیمت 165 هزار تومان عرضه می‌شد، گفت: مدتی پیش به دلایل مختلف قیمت سکه به وضع غیر عادی رشد کرد و صداوسیما یکی از بهترین عملکردهای اقتصادی خود را در آن مقطع با یک برنامه‌ریزی وسیع و با تهیه گزارش‌های مناسب ارائه کرد.

به گفته وی در آن مقطع مصاحبه‌هایی انجام شد که در آن صرافان به مردم توصیه می‌کردند از خرید سکه اجتناب کنند و به این ترتیب قیمت سکه کنترل شد و به حالت عادی برگشت.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: به نظر من در صحبت‌ آقای رئیس‌جمهور بر این نکته تأکید شد که قیمت سکه باید براساس قیمت بانک مرکزی اعلام می‌شد، که ما حتماً این کار را نمی‌کنیم چرا که از نظر ما قیمت سکه و ارزاق مردم آن چیزی است که در خیابان و یا ارتباطی که مردم دارند، روشن می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم باید به رسانه‌ ملی اعتماد کنند و اعتماد مردم بالاترین سرمایه ماست و ما آن را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنیم، اگر مردم ببینند که قیمت سکه در رسانه ملی با بیرون متفاوت است، دیگر به رسانه‌ ملی اعتماد نخواهند کرد.

ضرغامی گفت: صداوسیما در نوروز امسال در مورد قیمت میوه با یک برنامه‌ریزی خوب و هماهنگی با دولت به مهار قیمت‌ میوه و جلوگیری از افزایش کاذب آن کمک کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: در مورد طرح ضیافت هم این روال شاید گسترده‌تر و با تعهد و برنامه‌ریزی بیشتر ادامه پیدا کرد، ولی به دلایل مختلف این طرح در خصوص بعضی اقلام موفق نبود.

ضرغامی افزود: وقتی گوشت در بازار کیلویی 6000 تومان است ما نمی‌توانیم اعلام کنیم مردم می‌توانند آن را به کیلویی 3900 تومان بخرند، ما وظیفه داریم تا اطلاع رسانی کنیم.

وی با بیان این که واقعاً گزارش‌ها و میزگردهای مفصلی که بخواهیم پدیده گرانی را در آن بررسی کنیم در صداوسیما وجود نداشت، تصریح کرد: فضا یک فضای همکاری بود.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گرانی و تأکید ایشان بر حل این مشکل تصریح کرد: با توجه به این فرمایشات رهبری فکر می‌کنم ابعاد قضیه کاملاً روشن است، شاید آقای رئیس‌جمهور به خاطر گرفتاری‌هایی که دارد فرصت نمی‌کند همه برنامه‌های تلویزیونی را ببیند.

ضرغامی افزود: ما 250 بخش خبری داریم که مسیر آنها کاملاً همگام با سیاست‌های دولت است.

وی افزود: به نظر می‌رسد یک تیم رسانه‌ای باید به رئیس‌جمهور مشاوره دهد و ما خودمان حاضریم بر حسب وظیفه ذاتی‌مان این کار را انجام دهیم تا خدای نکرده بعضی گله‌ها که خیلی جایی ندارد در سطح ملی مطرح شود.

کد خبر 5681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز