چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

علی ابراهیمی: دوشنبه شب گذشته، وزیر بازرگانی در یک برنامه تلویزیونی، ضمن تشریح برخی اقدامات وزارت بازرگانی برای ساماندهی بازار با بیان اینکه در برخی مواقع قادر به توضیح در مورد برخی عوامل مؤثر در نابسامانی بازار نبوده عنوان کرد

 که در این موارد چون نگاه عالمانه داشتیم سکوت کردیم و مدیریت بحران به این شیوه انجام شده است.

مسعود میر کاظمی در حالی از توفیق در مهار بحران برنج خبر داده و این موضوع را به‌عنوان نقطه مثبتی در کارنامه این وزارتخانه قلمداد کرد که با مدیریت اعمال‌شده برای رفع بحران، قیمت کنونی برخی انواع برنج در بازار به بیش از4‌هزار و500 تومان رسیده است. 

وی همچنین با تکرار دیدگاه‌های قبلی خود، افزایش قیمت برخی کالاها در بازار داخلی را ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی قلمداد کرد.

اگر تاثیر افزایش قیمت‌های جهانی در افزایش قیمت برخی کالاهای مصرفی در کشورمان را بپذیریم، آیا چاره‌اندیشی برای به حداقل رساندن اثر پذیری بازار داخلی از این بحران، هنر مدیریت نیست تا جایگزین رویکرد نگاه عالمانه و سکوت در خط‌مشی این وزارتخانه شود.

بهتر نیست این وزارتخانه به جای تعبیرنگاه عالمانه به بازار به چاره‌اندیشی و ارائه راهکارهای عاجل برای رفع نابسامانی توزیع و نظارت بر عرضه کالاها پرداخته و به روش‌های منسوخ داغ و درفش در بازار روی نیاورد.

همچنین به جای سکوت، توضیحی در مورد تفاوت فاحش قیمت برخی کالاهای وارداتی مانند میوه و مرکبات با قیمت عرضه شده این محصولات در بازار داخلی و سود‌های هنگفت برخی واردکنندگان ارائه کند.

کد خبر 57591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز