همشهری آنلاین: معاون وزیر بازرگانی توزیع غیرهدفمند یارانه‌ها را درکشور یک ظلم آشکار دانست و گفت: کشورهایی که به صورت غیرهدفمند، یارانه‌ها را توزیع می‌کنند از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است.

محمد صادق مفتح در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر درباره طرح جدید دولت برای هدفمند توزیع کردن یارانه‌ها گفت: دردنیا کشوری نیست که یارانه پرداخت نکند و پرداخت یارانه حتما منافع و ضرورت دارد اما شکل و چگونگی پرداخت یارانه جای بحث دارد.

وی با تاکید براینکه همه کشورها به سمت توزیع هدفمند یارانه‌ها رفته‌اند، افزود: این درحالی است که درکشور ما یارانه دو قلم کالای بسیار پرمصرف یعنی سوخت و نان به صورت غیرهدفمند و برای همه قشرهای جامعه توزیع می‌شود اما کسی که درآمد و مصرف بسیار بالایی دارد از یارانه بیشتری نسبت به کسی که درآمد بسیار پایینی دارد استفاده می‌کند.

مفتح تاکید کرد: با روند کنونی توزیع یارانه‌ها قشرهای پردرآمد کشور که امکانات
بیشتری از افراد فقیر جامعه دارند یارانه بیشتری استفاده می‌کنند و به عنوان مثال کسی که ۴ یا ۵ خودرو دارد بیشتر از کسی که هیچ خودرو یا حداکثر یک موتورسیکلت در اختیار دارد از یارانه بنزین بیشتر استفاده می‌کند.

وی سهیمه‌بندی نیزین را یکی از گام‌های دولت در جهت هدفمند کردن یارانه‌ها ذکر کرد و گفت: با کامل شدن این طرح یکی از اهداف دولت یعنی هدفمند کردن پرداخت یارانه سوخت هدفمند می‌شود.

مفتح ادامه پرداخت کنونی یارانه‌ها به صورت غیرهدفمند را همچنین باعث اسراف نعمت‌های خدادادی دانست و افزود: با پرداخت رقم واقعی خدمات و کالاهایی که اکنون یارانه دریافت می‌کنند تا حد زیادی شاهد کاهش اسراف و صرفه‌جویی خواهیم بود.

کد خبر 55827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز