سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

 بعد از ماه‌ها انتظار بوستان وثوق‌الدوله با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

محمد حسين لوني

به گزارش همشهری آنلاین، کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه ۱۴ دراین‌باره گفت: «باغ وثوق‌الدوله که حالا بوستان سلیمانیه نامیده می‌شود، از مکان‌های‌ تاریخی و هویتی منطقه است که قدمت آن به ۱۵۰سال پیش برمی‌گردد. این باغ را وثوق‌الدوله یا حسن خان نخست وزیرساخته و به قول معروف خانه ییلاقی او بوده است.»

وی افزود: «این باغ ۲هزار و ۳۰۰‌مترمربعی تا ۲ سال پیش وضعیت نامطلوبی داشت. از هزار و۲۲۲ اصله درخت آن ۷۶۹ اصله خشک شده و از بین رفته‌است.» او ادامه داد: «بعد از بازدید اعضای شورای‌شهر از این باغ، اقدامات لازم برای تملک باغ انجام شد. رایزنی‌های ‌لازم صورت گرفت و سرانجام این مکان تاریخی از سوی شهرداری تهران خریداری شد.»

شهردار منطقه۱۴ افزود: «بعد از تملک باغ وثوق‌الدوله، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران عملیات بهسازی محوطه و عمارت آن را برعهده گرفت. معماری به کار رفته در این باغ، سبک ایرانی‌ـ اسلامی دارد و از جلوه بصری منحصربه‌فردی برخوردار است.»

کامبیز مصطفی پور با بیان اینکه، بوستان سلیمانیه به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شده و از این پس پاتوق فرهنگی مناسبی برای اهالی منطقه ۱۴ خواهدبود، گفت: «در این بوستان زمین بازی، فضای ورزشی حیاط‌های‌ مراکشی، تاکستان، کبوترخانه، سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.» 

کد خبر 574273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha