باغ سلیمانیه امروز دوشنبه به عنوان بوستان عمومی پایتخت به صورت رسمی افتتاح شد.

باغ سليمانيه

به گزارش همشهری آنلاین، باغ وثوق‌الدوله (سلیمانیه) یکی از باغ‌های منطقه ۱۴ تهران است که با مساحت تقریبی ۲ هکتار در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان ۱۰ فروردین، میدان شهدای تفحص، خیابان سهیل، جنب کلانتری ۱۲۱ واقع شده است. این عمارت، قدمتی ۱۵۰ ساله دارد و آن را حسن خان معروف به وثوق‌الدوله ساخته است. آینه‌کاری و نقاشی‌های گل و مرغ و مقرنس‌کاری دیوارها و سقف عمارت منحصر به فرد است. اتاق‌ها دارای ارسی هستند که با تزئینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی مزین شده‌اند. بر اساس اسناد تاریخی این باغ، ویلای تابستانی وثوق‌الدوله بوده و منزل اصلی او در خیابان سرچشمه واقع شده است.

بر اساس گزارش فارس، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مراسم افتتاح و بهره‌وری از باغ سلیمانیه در تهران اظهار داشت: افتتاح این بوستان در راستای اقدامات شهرداری در جهت توسعه فضای سبز در تهران و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان بوده است که شهرداری منطقه ۱۴ همکاری‌های بسیاری در این راستا انجام داد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران به فعالیت‌های شهرداری جهت صیانت از باغات تهران اشاره کرد و گفت: ‌این برنامه با جدیت برای آینده نیز ادامه دارد و پیروز حناچی شهردار تهران نیز حامی این چنین برنامه‌ها است و حساسیت‌های ویژه‌ای بر روی مسأله باغات وجود دارد.

مختاری عنوان کرد: ‌در صورتی که حمایت اعضای شورای شهر تهران نبود، ‌افتتاح باغ سلیمانیه امکان‌پذیر نبود و لغو مصوبه برج‌باغ‌ها و همچنین همگرایی بین شورا و شهرداری نتایج مؤثری را به همراه داشته و گام بلندی جهت حفظ باغات و درختان کهنسال تهران که ثروتی غیرقابل جایگزین است محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: ادامه تملک چندین فقره باغ و تبدیل آن به بوستان با اولویت مناطق کم برخوردار ادامه خواهد داشت و امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت:‌ طراحی باغ سلیمانیه بر اساس الگوی باغ ایرانی ـ اسلامی است و امیدواریم این چنین برنامه‌ها در خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شهروندان مؤثر واقع شود.

باغ سلیمانیه محل خانه بزرگ آقا در سریال شهرزاد بود. 

کد خبر 572718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha