چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
۰ نفر

عمارت تاریخی «وثوق‌الدوله» در محله شاهد در خیابان پیروزی به باغ ایرانی تبدیل می‌شود.

عمارت وثوق والدوله

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۴ دراین‌باره گفت: «قدمت این عمارت تاریخی با ۲ هکتار مساحت و بنایی زیبا و معماری متفاوت که لوکیشن سریال تاریخی شهرزاد بوده، به صد سال قبل برمی‌گردد. اکنون شهرداری این عمارت را که به تازگی به ثبت سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده، خریداری کرده و قرار است با حفظ هویت تاریخی به باغ ایرانی تبدیل شود.» «همایون قارنی» ادامه داد: «با تبدیل این عمارت به محل گردشگری و تفرجگاهی می‌توان در زمینه ارتقای فرهنگ و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان گام برداشت و از این باغ برای جذب توریست و گردشگر نیز استفاده کرد.» او افزود:

«اکنون قسمتی از اراضی این عمارت در تملک سازمان آب و بخش دیگر به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه و اداره راهنمایی و رانندگی واگذار شده است. تنها قسمت شمال شرقی این عمارت باقی مانده که به تملک سازمان بنیاد مستضعفان درآمده است.» به گفته قارنی، همچنین ساخت فرهنگسرای سلیمانیه با هدف ارتقای سرانه فرهنگی منطقه و ایجاد محل گردشگری مناسب برای بهره‌مندی شهروندان و مناطق همجوار از امکانات و فضای باغ نیز در آن پیش‌بینی شده است.

این عمارت تاریخی که منزل شخصی به نام وثوق‌الدوله، نخست وزیر دوره قاجار بوده، از سمت شمال به خیابان سهیل و از ضلع جنوب به خیابان شهید بیدی، از غرب به خیابان شهید شاه‌آبادی (دهم فروردین) و از شرق به خیابان نبرد شمالی منتهی می‌شود.

کد خبر 425940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha