حمیدرضا بوجاریان-خبرنگار: همه چیز از توییتر «پیروز حناچی» شهردار تهران شروع شد.

طرح جمع‌آوری حصارهای آبی به پازل دوازدهم رسید

وقتی او نوشت: «منافع عمومی به سایر امور ارجحیت دارد» و در نخستین گام دستورداد کارگاه‌های عمرانی غیرضروری را از معابر تهران جمع‌آوری کنند. همین نوشته در نخستین گام، مدیران شهری قلب پایتخت را به تکاپو انداخت و کارگاه عمرانی میدان «شهدای هفتم‌تیر» که سال‌ها با حصارهای آبی چهره ناخوشایندی را به این محله داده بودند در دستور کار قرار دادند و شبانه با حضور «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران و «محمدرضا دهداری پور» شهردار منطقه ۶، کارگاه عمرانی جمع‌آوری و این میدان آرام‌سازی شد.

اصلاح هندسی، ایجاد دسترسی‌های محلی، تغییر مکان در تقاطع موقتی، تعیین تکلیف پل عابرپیاده و ایجاد فضای سبز در هسته مرکزی میدان شهدای هفتم‌تیر کارهایی بود که در دستور کار مدیران شهری منطقه ۶ قرار گرفت که برخی انجام شد و بعضی از اقدامات نیز در حال انجام است. شهردار تهران در گام بعدی به مدیر شهری منطقه ۱۲دستور داد در کوتاه‌ترین زمان، حصار کارگاه‌های مترو که کارشان به پایان رسیده است را جمع‌آوری کند. «محمدرضا ندرلو» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه عهده‌دار این مسئولیت شد و در مدت چند روز، حصارهای میدان «محمدیه» برچیده شد.

 او در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «کارگاه خط یک و ۷ مترو، در میدان محمدیه قرار داشت که پس از دستور شهردار تهران با مسئولان مترو صحبت کردیم و پس از اطمینان از پایان کار کارگاه‌ها، جمع‌آوری آنها را شروع کردیم.» به گفته ندرلو کارگاه‌های مترو سال‌ها چهره میدان محمدیه را مخدوش کرده بودند که با این کار شهروندان منتظر چهره زیبای این میدان باشند. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه می‌گوید:

«محمدیه از میدان‌های مهم و پر تردد تهران است و بی‌شک جمع‌آوری حصارها و طراحی جدید میدان و انجام زیباسازی و مناسب‌سازی معابر، مانند نفس تازه‌ای است که در کالبد این میدان دمیده می‌شود و چهره آن را متحول می‌کند.» امن شدن محله‌ها نتیجه دیگر جمع‌آوری حصارهای میدان محمدیه است که ندرلو می‌گوید: «کارگاه‌ها پس از تعطیلی به محل تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده بود و از این بابت شهروندان معترض بودند.

اکنون با اجرایی شدن طرح جمع‌آوری حصارها، محله امن می‌شود و امیدواریم شاهد برقراری امنیت در سایر محله‌ها باشیم.» ندرلو در پایان به وضعیت کارگاه بلوار قیام هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «کارهای عمرانی این کارگاه هنوز به پایان نرسیده و در حال حاضر نمی‌توانیم حصارهای آن را جمع‌آوری کنیم اما به هنگام تمام شدن فعالیت کارگاه، حصارهای این بلوار هم برچیده می‌شود.»

کد خبر 426192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha