مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

۷۵٪ از افراد جویای کار همیشه به دنبال این هستند که شرکت‌های معتبر را برای استخدام انتخاب کنند. آیا دلیل این انتخاب این است که آنها برند کارفرمایی این شرکت‌ها را بسیار پسندیدند و در واقع برندینگ آنها بسیار خوب بوده است؟

image-20201220111017-1.jpeg

استخدام مطمئنا یکی از دشوارترین کارهایی است که هر سازمان باید انجام دهد. سازمان‌های زیادی همیشه به دنبال استخدام افراد ماهر و توانا هستند. حتی بعد از استخدام این افراد نیز، نگه داشت و حفظ آنها نیز کار سختی است.

بنابراین، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اینکه بتوانند بهترین و با استعدادترین افراد را جذب کنند، باید بتوانند خود را در نظر کارجویان خوب جلوه دهند و برند کارفرمایی قوی داشته باشند. برند کارفرمایی از فاکتورهای اصلی در جذب کارجو است. برندهای محبوب در ایران نیز روی این موضوع به خوبی تمرکز کردند و با کمک برند کارفرمایی خود توانستند آوازه و شهرت شرکت خود را در بازار کار بیشتر کنند و افراد بیشتری را جذب خود کنند.

کمپین “کار با برند محبوب” یک نظرسنجی دارد که افراد با شرکت در آن می‌توانند به سؤالات در زمان کوتاهی پاسخ دهند و با انتخاب برند محبوب خود، شانس خود را برای استخدام در این شرکت امتحان کنند.

کار با برند محبوب

برای اینکه برند محبوب در میان کارجویان شناسایی شود، ایران تلنت کمپین کار با برند محبوب را اجرا کرده است.

این کمپین در قالب یک نظرسنجی برگزار می‌شود و افراد لازم است در مراحل اولیه به پرسش‌های فردی مانند جنسیت، رشته تحصیلی، محل تحصیل، آخرین وضعیت شغلی، سابقه کار و آخرین پست سازمانی‌شان پاسخ دهند. سپس در ادامه سؤالاتی درباره برند محبوب و شرکت‌هایی که از نظر آنها بهترین مکان برای کار کردن است، نظر خود را می‌دهند.

در نهایت ایران تلنت بعد از بررسی و جمع‌بندی پاسخ‌های دریافت شده، گزارشی از آنچه شرکت‌کنندگان اعلام کردند و برند محبوب آنها در اختیار همگان قرار خواهد داد. اما این نظرسنجی علاوه بر معرفی برند محبوب، مزیت‌های جذاب دیگری برای شرکت کنندگان خواهد داشت.

کارجویان تنها با شرکت در این نظرسنجی می‌توانند در قرعه‌کشی شرکت کنند و از جوایزی چون ۲۰ کارت هدیه خرید یک میلیون تومانی برای ۲۰ نفر و ارسال رزومه ۴۰ نفر از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی به برند محبوب آنها بهره‌مند شوند. بنابراین می‌توانید با شرکت در این کمپین شانس خود را برای قبول رزومه و استخدام در برند محبوب خود امتحان کنید.

چگونه برند محبوب خود برای کار را پیدا کنیم؟

در تمام دوران شغلی و کاری، تقریباً هر کس یک شرکت رویایی دارد که دوست دارد در آن کار کند و به دنبال شغلی است که داشتن آن او را هیجان زده می‌کند. خواه این برند دستمزد بالا، مزایا و ویژگی‌های فوق العاده، فرهنگ سازمانی شگفت آور یا چالش برانگیز داشته باشد، خواه امکان کار از خانه، یا حتی انعطاف پذیری در انتخاب ساعت کاری داشته باشد، اینها همه می‌توانند به محبوبیت آن کمک می‌کند و اسم و شهره آن را بر سر زبان‌ها اندازد.

مطمئنا شما نیز لیستی از شرکت‌های محبوب برای کار دارید و آنها را بنا به دلایلی انتخاب کردید. باید بدانید که از محل کار آینده خود چه انتظاری دارید و در واقع دوست دارید تا با کار در یک شرکت به چه چیزی برسید؛ با این سؤالات است که می‌توانید برند محبوب خود را پیدا کنید.

نکته: اگر این لیست را ندارید و تا به حال به آن فکر نکردید، برای درست کردن کمی وقت بگذارید. هرچه جستجوی شغلی شما متمرکزتر باشد، استخدام برای شما آسان‌تر خواهد شد. همچنین تا هدفی برای کار خود تعیین نکنید، موفقیت در کار برای شما کمتر پیش خواهد آمد. زیرا جنگجویی خود را برای استخدام در شرکت‌های محبوب از دست خواهید داد و بی هدف به کار کردن ادامه خواهید داد.

مؤلفه‌های اصلی در انتخاب برند محبوب کدامند؟

شرکتی که شما به عنوان برند محبوب خود انتخاب می‌کنید باید ویژگی‌ها و شرایط خاصی داشته باشد. در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

۱. فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی شخصیت کلی سازمان را مشخص می‌کند. فرهنگ سازمانی، ارزش‌ها، هنجارها و آنچه باید در شرکت انجام شود و نشود را مشخص می‌کند. تمام افراد شاغل در شرکت‌ها باید این فرهنگ را رعایت کنند و از آن پیروی کنند. به عنوان مثال، فرهنگ یک شرکت بزرگ کاملاً متفاوت از یک بیمارستان است و فرهنگ بیمارستان نیز کاملا متفاوت از یک دانشگاه است. شما می‌توانید فرهنگ سازمانی را با مشاهده چیدمان مبلمان، صحبت کارکنان درباره کار در شرکت، لباس کارکنان و غیره بشناسید.

اگر فرهنگ سازمانی شرکتی با آنچه شما از یک شرکت محبوب انتظار دارید مطابقت دارد، بنابراین باید بدانید که آن شرکت همان برند محبوب شماست که رؤیای کار کردن در آن را در ذهن خود دارید.

۲. شهرت شرکت

کارکنان یک شرکت درباره سازمان خود با دیگران صحبت می‌کنند. شهرت آن شرکت دهان به دهان می‌چرخد و به همین صورت باعث می‌شود که شما به آن برند به عنوان برند محبوب خود نگاه کنید. در واقع در برند کارفرمایی کارکنان یک شرکت مانند سفیر عمل می‌کنند و ناخودآگاه شهرت و آوازه شرکت را بیشتر می‌کنند.

آن چیزی که از صحبت کارکنان و دیگر افراد در اکوسیستم از شرکت‌های بزرگ می‌شنوید، شما را شیفته می‌کند و به همین ترتیب خود را به جای آنها در محل کارشان تصور می‌کنید.

۳. امکان پیشرفت و توسعه فردی

یک برند قدرتمند و بزرگ، می‌تواند مستقیماً بر پیشرفت و توسعه کارکنان خود تأثیر بگذارد. حال این اثرگذاری می‌تواند به دلیل محیط کار و پتانسیل آن برای توسعه فردی باشد و یا اینکه فرصتی برای کارکنان فراهم شود که دانش و آگاهی خود را از کار بالا ببرند. حمایت و پشتیبانی شرکت‌ها از کارکنان برای شرکت در کلاس‌ها و همایش‌های توسعه فردی می‌تواند انگیزه کار در شرکت‌ها را بالا ببرد و همچنین برند خود را برای افرادی که از بیرون به سازمان آنها نگاه می‌کنند، جذاب‌تر و محبوب‌تر کند.

۴. نوآوری

افرادی که دوست دارند تا در کار خود پیشرفت کنند، اعتقاد دارند که شرکت‌ها باید امکان نوآوری و خلق ایده را برای آنها فراهم کنند. یکی از ویژگی‌های برند محبوب میان کارجویان این است که ایده‌ها و نوآوری‌های آنها را سرکوب نکند و از آنها در خلق ایده حمایت شود.

نقش برند کارفرمایی در استخدام کارجویان

برند کارفرمایی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برند خود را بیشتر به کارجویان و کارمندان بشناسانند و همچنین آن را در بازار کار استوار نگه دارند. در ابتدایی‌ترین حالت، برند کارفرمایی یک نوع بازاریابی برای شرکت و برند آن است.

یک برند کارفرمایی مثبت می‌تواند به بهبود سه معیار اصلی استخدام کمک کند: صرف زمان برای استخدام، هزینه برای استخدام و کیفیت استخدام. برند کارفرمایی موفق طی فرآیند بسیار طولانی، ارزش کارفرمایی شرکت را مشخص می‌کند، برای جذب افراد با استعداد استراتژی دارد، فرهنگ سازمانی سازمان را بر سر زبان‌ها می‌اندازد و در نهایت در بازار کار به محلی ایده‌آل برای کار کردن تبدیل می‌شود که همه به دنبال کار در آن هستند.

یکی از بخش‌های اصلی بازاریابی در استخدام برقراری ارتباط با داوطلبان از طریق رسانه‌های اجتماعی و سایر روش‌ها، نوشتن پست‌های موثر شغلی، ایجاد محتوای ارزشمند که در آن کارمندان حضور مؤثر داشته باشند و ایجاد آگاهی عمومی از شرکت شما به عنوان مکانی عالی برای کار است. این روش درست می‌تواند برند شما را به برند محبوب برای کار تبدیل کند و کارجویان همه برای کار در آن روز شماری کنند.

برند محبوب شما برای کار کجاست؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید؟ در نظرسنجی کار با برند محبوب شرکت کنید و برند محبوب خود را معرفی کنید و شانس این را داشته باشید که رزومه‌تان به برند محبوب‌تان ارسال شود.

برای شرکت در نظر سنجی اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 574110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha